Pokiaľ necestuje klient na dovolenku, víkend alebo relaxačný pobyt organizovane, vyhľadáva si ubytovanie prostredníctvom ponuky na webových portáloch agentúr a sprostredkovateľov ubytovaní alebo priamo na stránkach jednotlivých hotelov a penziónov.

 

hotel 2 faktory ubytovanie rozhodovanie moznosti

 

My sa v nasledujúcich riadkoch pozrieme na to, čo klient pri kliknutí na stránku hotela hodnotí ako významný faktor, ktorý ovplyvňuje jeho ďalšie rozhodnutie navštíviť konkrétny hotel, alebo si vyberá iný. Rebríček podstatných faktorov ovplyvňujúcich rozhodnutie klienta o pobyte v hoteli sme zozbierali zo známych a navštevovaných webových stránok, ktoré sprostredkovávajú ubytovanie, priamo od hotelov a tiež od blogerov a turistických destinácií v rôznych krajinách sveta.

Hodnota alebo cena

Prirodzene hodnoteným a jedným z najvýznamnejších atribútov pri rozhodovaní o pobyte v hoteli je cena. Nejde však o najnižšiu cenu, ale tzv. pomer ceny a kvality. Ak za adekvátnu sumu dostane klient adekvátne služby, hodnotí ponuku ako optimálnu. Veľkým "ťahákom" sú akcie, zľavy a bonusy v ponuke. Jednou z najčastejšie využívaných sú ponuky na noc zdarma pri pobyte nad stanovený počet prenocovaní. Zľava sa poskytuje aj stálym klientom, deťom, starším osobám, mladomanželom a podobne. Inou formou bonusu alebo benefitu je poskytnutie špeciálnej služby, napríklad gurmánskej večere, masáže, kozmetického ošetrenia, individuálneho pobytu vo vírivke a iné. Zbehlí cestovatelia si skúsia vždy požiadať o výhodnejšiu cenu alebo upgrade izby.

 

hotel 4 faktory ubytovanie vyber moznosti

 

Fotografie pobytového zariadenia

Čím viac fotografií hotela, tým sa cíti klient viac informovanejší a má potrebný prehľad. Exteriér hotela, interiér, jednotlivé prevádzky, wellness, reštaurácie, bazény, sauny, detský kútik - to všetko je možné popísať do textu, čo je skvelé z hľadiska informovanosti, ale v tomto prípade platí radšej raz vidieť ako si veľa krát čítať. Ak si hotel - penzión získa sympatie zákazníka z kvalitných a profesionálnych fotografií, je o ďalší krok bližšie k objednávke. Súčasťou ilustračných fotografií by mali byť krátke a výstižné popisky, ktoré poskytnú informácie a dotvoria tak konkrétnu predstavu a víziu budúceho pobytu v zariadení.

 

hotel 3 faktory ubytovanie vyber moznosti

 

Recenzie klientov

V dnešnej dobe sú recenzie relevantným zdrojom informácií o spokojnosti alebo nespokojnosti klienta v hoteli. V čase, keď bolo menšie množstvo portálov, mohli nepríliš lichotivé alebo negatívne hodnotenia hotelieri mazať a pozitívne si sami vytvárať. Dnes už pri desiatkach našich a tisíckach zahraničných portálov nie je v silách hotelierov sledovať recenzie a reagovať na ne. Preto sú referencie plnohodnotným informačným kanálom, ktorý hovorí o kvalite služieb a prostredí hotela. Napriek tomu treba brať do úvahy, že zákazník je osoba kritická a nie vždy objektívna. Z tohto dôvodu sa odporúča príliš fantastické a príliš negativistické hodnotenia odfiltrovať, sústrediť sa na najväčšie percento odporúčaní alebo varovaní a čítať podrobne slovné hodnotenia, kde sa popisuje konkrétne, čo bolo v poriadku a s čím sa zákazník nestotožnil. Ak sa tieto javy vyskytujú častejšie, je pravdepodobné, že sú reálne.

 

hotel 1 faktory ubytovanie rozhodovanie moznosti

 

Vybavenie a možnosti, ktoré hotel ponúka

Okrem základných služieb, ktorými sú ubytovanie a gastronómia zodpovedajúce kategórii hotela, celkovej čistoty priestorov a ochote personálu klient hodnotí doplnkové a zážitkové služby hotela. Závisí od toho, kto je objednávateľom pobytu. Obchodný cestujúci sleduje napríklad dopravnú dostupnosť od hotela k predmetným bodom jeho záujmu, možnosť využitia taxi služby alebo hotelovej prepravnej služby, voľné wifi pripojenie vo všetkých priestoroch hotela či konferenčnú miestnosť. Rodiny s deťmi vyhľadávajú doplnkové služby pre malého cestovateľa, detský kútik, vonkajšie ihrisko, možnosti zábavy a trávenia voľného času v blízkosti. Páry môžu oceniť polohu hotela v centre, ale aj uprostred prírody, wellness priestor a bazény. Nie je samozrejme možné, aby hotel splnil predstavy všetkých klientov. Dôležité je zameranie a smerovanie hotela, ktoré ak je dané, robí pre "svojho" klienta maximum.

 

hotel 5 faktory ubytovanie vyber moznosti

 

Lokalita

Miesto, kde sa hotel nachádza je pevne dané a nedá sa ovplyvniť. Vo všeobecnosti je pojmom lokalita mienená skupina ovplyvniteľných faktorov. Konkrétne ide napríklad o prístup k hotelu a dostupnosť k zaujímavým miestam v okolí. Ubytovacie zariadenie môže ovplyvniť dostupnosť hotela v odľahlejších oblastiach signifikantným a neprehliadnuteľným smerovaním. Na následné aktivity nachádzajúce sa vo väčšej i menšej vzdialenosti od hotela môže sprostredkovávať svoje prepravné i sprievodcovské služby. Tieto služby môžu byť spoplatnené, ale veľkým bonusom je, ak sú v cene ubytovania. Príkladom sú hotely v zahraničí vzdialené od pláže, kde v pravidelných časových intervaloch premáva hotelový autobus. Ak sa hotel nachádza uprostred centra mesta, musí niesť výhodnosť polohy ako svoju značku. Neprezentuje hlučnosť a znečistené prostredie, ale pešiu dostupnosť k pamiatkam, obchodným centrám, reštauráciám, barom a možnostiam zábavy. Rovnako je to aj v prípade hotela v prírode, kde sa naokolo okrem kopcov, lesa a lúk nenachádza nič iné, pre niektorých zákazníkov to môže byť vysnívané miesto pobytu.

Text: Petra Adamcová

 

Prečítajte si tiež: Pobyt v prírode bez obmedzení požiadaviek na komfort

glamping 7 stany luxus kemping priroda komfort