Sales & Marketing

Mnohé podniky v cestovnom ruchu pochopili nevyhnutnosť transformácie zaužívaných marketingových aktivít. O tom, ako môžu nové marketingové trendy podporiť fungovanie hotelov hovorí špecialista pre digitálny marketing a sociálne siete Samuel Chlpek. 

Po nie príliš pozitívnom období, počas ktorého sa väčšina firiem musela spoľahnúť v predaji svojich produktov a služieb na digitálny priestor, ocitáme sa v roku 2022.

Hovorí sa, že ak by bol Facebook krajinou, išlo by o najľudnatejšiu krajinu sveta. Preto je samozrejmosťou, že propagácia hotelového biznisu môže byť veľkým prínosom.

Práve v súčasnom období, kedy je sektor gastronomických zariadení, reštaurácií, kaviarní i pohostinstiev vo veľmi ťažkej situácii, mnohí prevádzkovatelia zvažujú, či má zmysel prezentovať sa formou reklamy napríklad na internete, v online médiách či na sociálnych sieťach.

Hlavná sezóna hotelov, penziónov i ostatných ubytovacích zariadení a reštaurácií na Slovensku priebeha najmä počas letných mesiacov. V dôsledku nedávnej krízy v súvislosti s korona vírusom sa niektoré zariadenia otvorili len pred pár dňami. 

Zvykli sme si, že od dobrej reštaurácie alebo hotelového zariadenia môžeme očakávať aj tomu zodpovedajúcu webstránku. Ponúka nám množstvo informácií – od fotografií jedál alebo izieb až po nahliadnutie na kompletné menu či ponuku služieb.

Všetko sa to začalo sociálnou sieťou Facebook, ktorej sláva však mierne klesla zmenou firemnej stratégie. Nová vlna prišla so Snapchatom, no ani ten sa dlho neohrial. Na scénu sa dostal dlho pôsobiaci Instagram, ktorý sa momentálne stal veľkým hitom.

Nový ročník súťaže Hotelier roka bol práve zahájený a vyhrať ho môže skutočne každý. Verejnosť môže v najbližších týždňoch nominovať ktoréhokoľvek hoteliera či hotelierku. 

Reťazec luxusných fitnes centier, Equinox, otvorí svoj prvý hotel v budúcom roku. Navštíviť ho môžete v New Yorku ako súčasť developerského projektu Hudson Yards.

Ľudská psychika je závislá od vonkajších vnemov. A je to práve čuch, ktorý pôsobí na psychiku najintenzívnejšie. Stačí závan povedomej arómy a v hosťoch vyvoláte veľmi silné asociácie.

Sociálne média dnes už nie sú žiadnou novinkou, ani módnym výstrelkom. Sú tu vyše 10 rokov, zásadne zmenili komunikáciu v našom bežnom živote a výrazne ovplyvnili aj online marketing našich hotelov a reštaurácií.

Na poli kongresového a incentivního ruchu se vytvořila nová aliance Evropských národních convention bureaus. Czech Convention Bureau představuje jeden ze zakládajících subjektů iniciativu aliance Evropského národního convention bureau.