Hlavná sezóna hotelov, penziónov i ostatných ubytovacích zariadení a reštaurácií na Slovensku priebeha najmä počas letných mesiacov. V dôsledku nedávnej krízy v súvislosti s korona vírusom sa niektoré zariadenia otvorili len pred pár dňami. Mnohí ľudia budú tráviť dovolenku práve na Slovensku, v Česku, maximálne v niektorej zo susedných krajín.

 

letne tipy 5

 

To je dobrá správa pre majiteľov ubytovacích zariadení, a predpoklad, že tohtoročná kapacita hotelov by mohla byť naplnená a aspoň čiastočne by sa tak nahradili straty z predchádzajúcich mesiacov, kedy museli byť všetky prevádzky zo segmentu horeca uzatvorené.

Ak vám zostáva ešte zopár voľných miest pre hostí, v nasledujúcich riadkoch vám ponúkame tipy a osvedčené postupy, ktoré dokážu predať váš hotel v lete, ale aj počas ostatných mesiacov v roku.

Vo svojej online ponuke dajte dôraz na leto a letné aktivity

Fotografie s bazénom, piknikom na tráve pred hotelom, výhľad na slnkom zaliate okolité kopce, jazero alebo vyhriate ulice mesta s deťmi občerstvujúcimi sa zmrzlinou predávajú pobyt takmer samé.

Špeciálna letná ponuka

Hostia radi dostávajú k pobytu niečo navyše, bonus, darček, prekvapenie - akýkoľvek prídavok ku svojmu pobytu. Nech už ide o akúkoľvek službu alebo produkt, ktorú svojim klientom doprajete, nezabudnite to propagovať na svojom webe, na portáli, kde svoje služby prezentujete i na sociálnych sieťach. A špeciálnu ponuku je vhodné umiestniť na viditeľné a popredné miesto. Môže ísť o voľný vstup na zaujímavú atrakciu - bazén, wellness, jazdu na koni, koči, voľnú hodinu outdoorových aktivít, prípadne piknikový kôš s delikatesami a podobne.

 

letne tipy 6

 

Zamerajte sa na rodinnú dovolenku

Leto je najvhodnejším obdobím pre rodinnú dovolenku. Zamerajte sa preto na rodiny s deťmi, propagujte svoje výnimočné služby určené pre detského klienta, alebo rodinu ako takú. Detský bazén, vonkajšie ihrisko, interiérový detský kútik, ostatné športoviská, prípadne možnosť poskytovania stráženia detí v hoteli, či špeciálneho programu pre deti.

Odmeňte loajálnych hostí

Práve rodiny s deťmi alebo staršie páry majú tendenciu vracať sa na miesto, kde boli spokojní. Ak máte klientov, ktorí sa k vám pravidelne vracajú, nezabudnite sa pred hlavnou sezónou, sviatkami alebo pred inými vhodnými termínmi pripomenúť a pozvať týchto klientov na pobyt. Samozrejmosťou by malo byť cenové zvýhodnenie týchto klientov percentuálnou alebo jednorazovou zľavou.

 

letne tipy 4

 

Hosťom ponúknite aj špeciálne letné aktivity

Večerné posedenie v hotelovej záhrade alebo na terase spojené s grilovaním, stoly osvetlené plápolajúcimi sviečkami, živá hudba, to všetko jedinečne dotvára príjemnú hotelovú atmosféru. Súčasťou letnej ponuky môže byť aj aktuálny nápojový a jedálny lístok so sezónnymi špecialitami. Aj tieto aktivity nezabudnite propagovať na svojom webovom profile a sociálnych sieťach. Aj jednoduché zadanie kľúčových slov ako grilovanie, leto či barbecau dokáže hosťom v systéme vyhľadať váš hotel, aj keď ho napríklad ešte nenavštívili.

 

letné tipy 1

 

Špeciálne termíny

Je skvelé, ak dokážete pripraviť program, na akýkoľvek špeciálny termín pre hostí. Hostia majú radi oslavu, zábavu, alebo čokoľvek výnimočné. Či naplánujete oslavu odovzdávania vysvedčenia, koniec školského roka, začiatok prázdnin, alebo akýkoľvek iný nápad spojený s konkrétnym dňom a tematikou, všetko je super.

 

letne tipy 2

 

Využite benefity svojho hotelového prostredia

Ak ste hotelom uprostred hôr, poskytnite hosťom mapy s tipmi na horské výstupy, zapožičajte nordic walking palice príležitostným turistom, alebo bicykle pre rodiny s deťmi. Vodné radovánky na blízkom jazere sú v lete top aktivitou. Pobyt v meste má tiež svoje čaro, odporučte klientom zaujímavé múzeá, cukrárne, vyhliadky. Opäť všetky aktivity propagujte aj prostredníctvom online ponuky.

 

letne tipy 3

 

Stanovte si konkurencieschopné letné ceny

Urobte si prieskum cien hotelov, ktoré sú vo vašej blízkosti, alebo majú podobné zameranie, kvalitu či kategorizáciu. Musíte byť cenovo konkurencie schopní. Sú klienti, ktorí sa rozhodujú výlučne podľa výhodnejšej ceny, ale aj klienti, ktorí si radi priplatia za kvalitu. Pri určení konkrétnej sadzby sa musíte rozhodnúť, aký klient je pre vás prioritou.

Pripravila: Petra Adamcová