Spoločnosť Best Western Hotels Central Europe odteraz presadzuje na trhu aj hotely, ktoré nechcú byť závislé od značky. Využíva na to nové možnosti. Popri existujúcich troch značkách ponúka Best Western aj tri soft brandy – BW Premier Collection pre exkluzívne súkromné hotely, BW Signature Collection pre hotely vyššej strednej triedy a Sure Hotel Collection pre hotely v trojhviezdičkovom segmente.

 

BW Hotel Vista Ostrava

 

V tejto súvislosti sme oslovili pani Ivonu Meissner, riaditeľku oddelenia pre rozvoj členskej základne v regionálnej kancelárii Best Western Hotels Central Europe vo Viedni.

 

P. Meissner, môžete nám priblížiť tieto tri nové soft brandy?

Hotely našich troch nových kolekcií nie sú nositeľmi značky nie z toho dôvodu, že by nespĺňali štandardy, ale preto, že nechcú byť v plnej miere spájané so značkou. Tieto hotely kladú veľký dôraz na to, aby si zachovali svoju individualitu a nezávislosť. Napriek tomu majú možnosť čerpať výhody, ktoré im plynú z napojenia na silný systém. Ťažia z atraktívnych kondícií nášho globálneho distribučného partnerstva a nášho celosvetového vernostného programu. Best Western ponúka aj hotelom so soft brandom všetky svoje služby a servis. Hoci hotely nemajú vo svojich názvoch uvedené označenie Best Western Hotel, je možné si ich rezervovať cez všetky rezervačné kanály Best Western, ako napríklad internetové stránky Best Western, cez telefonické rezervačné centrály, ako aj cez globálne distribučné systémy a ďalšie rezervačné kanály. Navyše, tieto hotely profitujú z celosvetových kondícií všetkých globálnych partnerstiev hotelovej značky. Tak v oblasti online cestovných agentúr, ako aj z iných distribučných partnerstiev, až po výhody vyplývajúce zo zmlúv s jednotlivými firmami a cestovnými kanceláriami. Okrem toho sú všetky hotely zapojené do celosvetového zákazníckeho programu Best Western Rewards, ktorý má 34 miliónov členov.

 

Ktorými značkami je v súčasnosti zastúpený Best Western v strednej a východnej Európe?

V centrálnej Európe sú už niekoľko rokov zastúpené tri značky Best Western, Best Western Plus a Best Western Premier. V minulom roku sme spustili prvý soft brand, exkluzívnu kolekciu BW Premier Collection. Začiatkom roka 2018 sme uviedli na trh dva ďalšie soft brandy BW Signature Collection a Sure Hotel Collection. Momentálne vedieme rozhovory s niekoľkými záujemcami. Vďaka týmto značkám hotely profitujú z našich celosvetových marketingových a predajných aktivít bez toho, aby boli nositeľmi označenia Best Western hotel. V poslednom čase zaznamenávame zvýšený dopyt zo strany prevádzkovateľov hotelov, developerov a súkromných hotelierov aj z krajín ako Česko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Chorvátsko. S napätím očakávame, v ktorej lokalite sa prvý hotel rozhodne pre jednu z týchto značiek.

 

Čím môžu byť soft brandy atraktívne na slovenskom či českom trhu?

V centrálnej Európe je veľa individuálnych a od značky nezávislých hotelov, ktoré sú svojím menom na lokálnom trhu už silne etablované. Aj napriek tomu je dnes pre súkromný hotel kvôli rastúcej nezávislosti na onlinových cestovných agentúrach, rýchlemu rozvoju nových technológií, ako aj silnejúcej konkurencii hotelových koncernov, stále ťažšie držať krok s vývojom na globálnom trhu. V tomto prípade môžu byť naše soft brandy správnym riešením. Hotely zostávajú nezávislé od značky, ponechávajú si svoje meno a ťažia z celosvetovej marketingovej a predajnej sily globálnej hotelovej skupiny. Okrem toho získajú podporu a ďalšie služby, napríklad v oblasti vzdelávania zamestnancov prostredníctvom vlastnej Best Western University a Best Western akadémie, v manažmente kvality atď.

 

Pre koho je vhodný soft brand a pre koho hard brand?

Vďaka našej diverzite značiek má prevádzkovateľ, developer či súkromný hotelier možnosť vybrať si pre daný hotel adekvátny koncept, ktorý by čo najlepšie vyhovel požiadavkám trhu. V mestách a dovolenkových destináciách s medzinárodnou klientelou alebo v ekonomicky významných lokalitách je spolupatričnosť k známej a renomovanej značke veľkou výhodou. Naopak, soft brandy sú vhodné pre vysoko etablované hotely, ďalej pre nové hotelové projekty so špeciálnou témou, s jedinečnosťou tzv. USP, ktoré chcú na trhu pôsobiť individuálne bez značného vplyvu značky. Aj tu však platí, že výnimky potvrdzujú pravidlá.

 

Kde môžu slovenskí a českí hotelieri získať viac informácií?

Ak máte ako hotelier záujem o ponuky a služby spoločnosti Best Western, potom nás môžete nezáväzne kontaktovať na adrese: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.. V predmete e-mailu uveďte „Top Hotelierstvo“.

 

Ivona Meissner

                                                 Ivona Meissner

 

O Best Western Hotels Central Europe

Spoločnosť Best Western Hotels Central Europe GmbH sa stará o približne 230 hotelov v desiatich krajinách: Česká republika, Chorvátsko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Maďarsko, Nemecko, Rakúsko, Slovensko, Slovinsko a Švajčiarsko. Okrem hlavnej centrály v nemeckom Eschborne má regionálnu krajinskú kanceláriu vo Viedni. Úspech Best Westernu je celosvetovo jedinečný. Hotelieri, ktorí sú nezávislí a kladú dôraz na kvalitu, sa zlučujú do silnej komunity a spoločne využívajú služby celosvetovo známej značky. Best Western Hotels Central Europe prezentuje celkovo desať samostatných značiek – Best Western, Best Western Plus, Best Western Premier, Vīb, Executive Residency by Best Western, BW Premier Collection, BW Signature Collection by Best Western, ako aj značky Sure Hotel by Best Western, Sure Plus Hotel by Best Western a Sure Hotel Collection by Best Western.

 

 

Text a foto: Best Western Hotels Central Europe

Ďalšie informácie: www.bestwestern.de a www.bestwestern.com