Obal má zvláštny osud. Rozhoduje o tom, čo si kúpime. No nekupujeme ho preto, aby sme ho využili. Každá značka poznačila dizajn obalu. Lenže každé balenie musí vyhovieť určitým podmienkam. Musí disponovať istými vlastnosťami a pokiaľ sa ukáže, že trh si žiada inováciu, obal sa musí zmeniť. V slovenskej divízii českej spoločnosti Technopack, s.r.o. sa obalovému dizajnu venujú už od roku 1999.

 

technopack 2

 

Ako sa kritériá na obalový dizajn menili v priebehu času, vysvetľujú tí, ktorí pri balení našich potravín stoja od začiatku. Na začiatku sme vstúpili na trh baliacich strojov. V roku 1999 až 2001 sme sa zamerali na stroje určené na teplom zmrštiteľnú fóliu. Zároveň sme sa v tomto období stali výhradným dodávateľom spoločnosti SMIPACK, čo je doposiaľ svetový líder vo výrobe baliacich strojov.

O rok neskôr, teda od roku 2002 sa začíname zaoberať strojmi určenými na balenie do PE fólií a na ovinovacie stroje. Trvanlivosť potravín sa vďaka tomu predlžila a na trh sa začali postupne dostávať chladené hotové produkty určené na rýchlu konzumáciu.

Keď sme v roku 2004 uzavreli zmluvu o výhradnom zastúpení popredného dodávateľa horizontálnych strojov DELFIN, balenie bagiet, pekárenských a po novom už aj mliekarenských výrobkov sa nieslo v znamení fólií s predlženou trvanlivosťou potravín. Na pultoch sa tak mohli začať objavovať nové rady mliekarenských výrobkov, ktoré dovtedy nebolo možné spoľahlivo uzavrieť do vákuového prostredia.

 

technopack 1

Ešte výraznejšie sa tento posun prejavil v roku 2011. Vtedy sme začali ponúkať vákuové stroje od spoločnosti Henkelman. Potraviny sa tak v tomto období začínajú baliť do hotových PP misiek Reepack a Jpack.

Tak, ako sa rozširovala špecializácia obaľovacích strojov a zvyšovala sa produkcia potravín, začala sa zväčšovať aj ponuka obalových materiálov. Ak by sme mali zhodnotiť situáciu, ktorá sa vyvinula v priebehu dvoch desaťročí na našom trhu, môžeme spokojne skonštatovať, že sme odvtedy predali tisícky obalových materiálov, ktoré by bolo možné počítať v tonách. Navyše sme tým uspokojili milióny zákazníkov a zostali na čele tých spoločností, ktoré prispievajú k zmenám na našom spotrebiteľskom trhu.

 

Text a foto: TECHNOPACK SLOVAKIA s.r.o.

Viac na: www.technopack.sk