Obchodní cestujúci nie sú štandardnými dovolenkovými hosťami hotela. Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Skift Global Business Traveler, sa odhaduje, že sektor business cestujúcich dosiahne v roku 2021 celosvetovo obrat 1,6 bilióna dolárov. Súčasťou prieskumu boli aj odporúčania, aké služby by mal hotel pre tento segment hostí ponúkať, čo je dôležité a nevyhnutné.
Rýchly a spoľahlivý internet
Hostia, ktorí cestujú kvôli práci musia byť online 24 hodín denne. Rýchlosť, spoľahlivosť a bezpečnosť internetového pripojenia je v tomto prípade pre hostí kľúčovou službou. Prihlasovacie údaje alebo heslá by mal hosť obdržať hneď po príchode na recepciu, alebo by tieto informácie mali byť viditeľne uvedené na viacerých miestach v hoteli i v izbách. K pohodlnému pripojeniu na notebook, tablet alebo na iné mobilné zariadenie patrí aj dostatočné množstvo elektrických zásuviek a ich jednoduchá dostupnosť.
Pohodlné postele
O kvalite a pohodlí hotelových postelí sme si už písali viac krát. Dostatočne široké postele a nepreležané matrace sú dôležité pre všetky druhy hotelov, nielen pre business hotely. Dobrý spánok vytvára dobrý začiatok dňa a celkové pozitívne nastavenie človeka.
Flexibilný check in
Dlhá cesta, ďalšie povinnosti a stretnutia, obchodní cestujúci viac ako iní hostia potrebujú a vyžadujú ľahký a nezdĺhavý proces registrácie pri príchode do hotela. Niektoré zariadenia túto službu riešia online check in procesom vopred, a hosť pri príchode už dostáva len kartu na vstup do svojej izby.
Kontaktná osoba / hotelová sekretárka
Kompetentná osoba na recepcii alebo špeciálna guest relations služba má vo svojej kompetencii zabezpečenie priestoru na stretnutie v rámci mesta, vyriešenie prepravy, prípadne parkovanie na rôznych miestach, objednávku konferenčnej miestnosti alebo riešenie technických prípadne iných požiadaviek zo strany obchodných cestujúcich.
Kvalitné raňajky
Zdravé, výživné a kvalitné raňajky, ktorými klient začína svoj náročný pracovný deň sú ideálnym štartom. Odporúča sa ovocie, zelenia, orechy, kvalitná káva, čaje a nealko nápoje, v kombinácii s čerstvým cereálnym pečivom a teplým bufetom. Nie každý si však reálne môže sadnúť na raňajky do hotelovej reštaurácie, v tomto prípade je vhodné mať k dispozícii box s raňajkami pre klienta, ktorý si ho vezme so sebou na cesty.
Hotelový bar
Po náročnom pracovnom dni väčšina hostí vyžaduje dobrý drink v bare, ktorý je otvorený do neskorších večerných hodín. Bonusom sú alkoholy k dispozícii v hotelovom izbovom bare. Základom sú kvalitné biele a červené víno, destiláty, pivo a výber z nealkoholických nápojov a džúsov.
Čaj a káva
Časový posun, práca do neskorých večerných hodín, a z toho vyplývajúce potrebné osvieženie kedykoľvek počas dňa či noci. Kávovar na izbe s možnosťou prípravy kávy alebo čaju poskytnú potrebnú vzpruhu hosťom, kedykoľvek budú mať pocit, že ju potrebujú.
Služby práčovne a sušiarne
Práve obchodní cestujúci, ktorých hlavným odevom sú obleky, košele a iné business oblečenie potrebujú k dispozícii služby expresného prania, sušenia a žehlenia bielizne. Profesionálne služby je možné poskytovať priamo v hoteli alebo v spolupráci so zariadením, s ktorým je uzatvorený kontrakt na expresné poskytnutie takýchto služieb.
Pripravila: Petra Adamcová
Prečítajte si tiež: Trendom dnešnej doby v hoteloch je túžba po tichu a pokoji