História hotelových reťazcov sa začala písať v prvej polovici minulého storočia v USA. Veľký rozmach sieťových hotelov v Európe nastal počas druhej svetovej vojny. Mená a značky svetových hotelových reťazcov ako InterContinental, Hilton či Marriot vznikli práve v spomínanom období a svoj punc kvality a kvalitné hotely na celom svete majú zastúpené dodnes.

 

hotelove siete hilton retazce svetove

 

Výhody sieťových hotelov sú zrejmé. Kvalitná značka sa predáva rovnako úspešne v každej krajine. Štandard hotela musí byť dodržaný v Indi, Peru i na Slovensku. Čo majú hotely vedené pod jednou značkou spoločné? Interiérové vybavenie hotela, propagáciu, marketing, zamestnancov pôsobiacich pod jedným školiacim systémom, rezervačný systém a podobne. Neznamená to však, že hotely musia mať jedného majiteľa. Prevádzkovanie hotela z hotelového reťazca je možné aj na základe franšízovej zmluvy, kde má však majiteľ alebo vlastník reťazca právo kontroly a zásahov do vedenia hotela.

 

hotelove siete best western retazce svetove

 

Tak sa poďme pozrieť na hotelové reťazce, ktoré patria medzi najväčšie a najznámejšie vo svete.

Kempinski

Spoločnosť Kempinski patrí k najstaršej a najluxusnejšej hotelovej sieti vo svete a je najstarším reťazcom v Európe. Tento rok v apríli bude oslavovať svoje 123. výročie. Hotely Kempinski ale nie sú hotelovým reťazcom v pravom zmysle slova. Predstavujú sa ako "kolekcia individuálnych hotelov pod značkou Kempinski". V každej krajine, kde otvárajú svoj hotel totiž rešpektujú výnimočnosť a charakter lokality, v ktorej sa nachádza a berú do úvahy kultúru a tradície danej krajiny. Všetky hotely sa však môžu pýšiť špičkovými 5 hviezdičkovými službami, luxusným interiérom a vybavením hotela, kulinárskou gastronómiou a originalitou.

 

hotelove siete kempinski retazce svetove

 

Marriot

Americká hotelová sieť Marriot International pod sebou združuje hotely známych mien ako Ritz-Carlton, JW Marriot i Renaissance Hotels. Svoje ubytovacie zariadenia má v 68 krajinách sveta a podľa informácií zverejnených spoločnosťou si dala minulý rok plán a záväzok otvoriť do roku 2021 tisícsedemsto nových hotelov. Takmer neuveriteľné, že?

 

hotelove siete marriot retazce svetove

 

Hilton

Symbolom luxusu je aj hotelová sieť Hilton, ktorá má po celom svete dnes viac ako štyri tisíc hotelov. Zakladateľom siete bol Conrad Hilton, ktorý začal svoju veľkú a úspešnú kariéru kúpou jednoduchej ubytovne. Pretože bol skvelý obchodník a mal nadčasové myšlienky, napriek Veľkej hospodárskej kríze, ktorá takmer ukončila jeho podnikanie pomaly a usilovne pracoval ďalej, skupoval hotely a robil z nich významné miesta so značkou Hilton. Dlhé roky pri sebe nosil obrázok hotela Waldorf Astoria v New Yorku, ktorý bol stelesnením jeho sna. Tento investičný sen sa mu neskôr podarilo splniť, a hotel je dodnes hrdým nositeľom mena a značky Hilton.

 

hotelove siete waldorf astoria retazce svetove

 

InterContinental Group

Súčasťou hotelovej siete InterContinental Group sú okrem rovnomennej značky hotela InterContinental aj hotelové značky Crowne Plaza, Holiday Inn alebo Candlewood Suites. Táto popredná spoločnosť poskytuje ubytovanie vo viac ako 5600 hoteloch vo vyše 100 krajinách sveta. InterContinental Group si ešte viac symapatizantov získala nedávnym výrazným krokom smerom k udržateľnosti a ekologickému prístupu, keď ohlásila, že do dvoch rokov sa vo všetkých svojich prevádzkach zbaví akýchkoľvek jednorazových plastov na hotelové kozmetické produkty, čím ročne ušetrí 200 miliónov miniatúrnych plastových fľaštičiek.

 

hotelove siete intercontinental retazce svetove

 

Ďalšími známymi hotelovými sieťami u nás i vo svete sú spoločnosti Best Western International, Accor, Wyndham Worldwide i Choice Hotels International. Slovenským hotelovým reťazcom je spoločnosť Sorea a v Českej republike Orea.

Text: Petra Adamcová

 

Pozrite si tiež: Faktory ovplyvňujúce rozhodnutie klienta ubytovať sa v konkrétnom hoteli

hotel 2 faktory ubytovanie rozhodovanie moznosti