Mať vlastnú cestovnú kanceláriu je snom každého dobrodruha, ktorý miluje pestrosť sveta a možnosti, ktoré nám ponúka. Výnimkou nie je ani David Gavaľa, ktorý je konateľom cestovnej kancelárie DAKA. Spolu s manželkou založili cestovnú kanceláriu, ako sa patrí. Ich prístup je lojálny a svedčia o tom vysoké hodnotenia klientov.

 

IATH

 

Ako možno dospieť k  takej mimoriadnej spokojnosti? Na prvom mieste je zákazník. Ak k nemu budete pristupovať prívetivo a s úsmevom, budete počúvať jeho názory, odmenou vám bude nielen dôvera, ale najmä veľmi cenné know-how, vďaka ktorému dokážete predbehnúť konkurenciu. „Robíme maximum pre to, aby si každý klient u nás vybral svoj vysnívaný zájazd,“ hovorí David Gavaľa.

 

Cestovný ruch prechádza neustálymi zmenami. Pozorujete ich aj u vašich klientov pri výbere dovolenkových destinácií?

Naša cestovná kancelária sa od začiatku svojho pôsobenia zameriava na poznávacie zájazdy do svetových metropol za tie najlepšie ceny. Fungujeme už šiesty rok. Pôvodne sme mali v ponuke len autobusové zájazdy, ktoré sme časom doplnili o letecké zájazdy a pozorujeme stále rastúci záujem. Naším najpredávanejším zájazdom je, až na malú prestávku, zájazd do Paríža. Z kratších zájazdov sú to jednoznačne zájazdy do Osvienčimu a Krakova. Medzi leteckými zájazdmi je aktuálne najobľúbenejším Izrael. Samozrejme, aj overené klasiky ako Rím, Londýn alebo Barcelona majú stále čo ponúknuť.

 

Politická či ekonomická situácia dokážu ovplyvniť osud nejednej krajiny, s čím priamo súvisí úpadok záujmu o letovisko, v extrémnom prípade dokonca jeho zánik. Máte s takýmto scenárom skúsenosť aj vy?

V minulosti sme pocítili dočasné zníženie záujmu o Paríž, pričom tento stav sa po roku vrátil do rovnakých čísiel, ako to bolo pred tragickými útokmi. Podobne sme zaznamenali len krátkodobý útlm v predaji zájazdu do Barcelony. Medzi našimi destináciami sa dosiaľ neocitla žiadna, ktorú by sme museli z ponuky úplne vyradiť. Naopak, klienti nás neustále žiadajú o pridanie ďalších a ďalších destinácii, a my sa im snažíme vyhovieť. Musím povedať, že naša ponuka je už veľmi široká; klienti si dnes môžu vybrať zo 110 zájazdov a z viac ako 300 termínov.

 

Ktoré z vašich zájazdov patria medzi tzv. stálice a aké novinky nájdeme tento rok vo vašej ponuke?

Popri Paríži sú veľmi obľúbenými destináciami aj štáty Beneluxu, Rím, Francúzska riviéra, Toskánsko, ale i kratšie zájazdy, ako napríklad Budapešť s Tropikáriom, Orlie hniezdo, no záujem je aj o Plitvické jazerá. Medzi pozoruhodné novinky tejto sezóny určite patria Janov, Palmová riviéra, Transylvánia, či veľký okruh Švajčiarskom. Pri leteckých zájazdoch sú veľkými favoritmi Dubaj, Marákeš a  Petrohrad.

 

Ponúkate aj zájazd do Kyjeva, spojený s cestou cez mesto duchov, Pripjať. Radiácia v jeho okolí však ešte stále presahuje povolené hodnoty. Prečo ste sa rozhodli zaradiť do svojej ponuky aj exkurziu do Černobyľu?

Uvedený zájazd od nás žiadali samotní klienti, pričom daný výlet organizujeme ako fakultatívny výlet v rámci jedného dňa a účasť na ňom, prirodzene, nie je povinná. Paradoxne, všetci klienti majú o tento výlet záujem. Čo sa týka bezpečnosti, aktuálne je stav radiácie na hodnote, ktorá nie pre človeka nebezpečná. Návštevu organizujú viaceré cestovné kancelárie, je úplne legálna, s profesionálnym sprievodcom. Priznám sa, že i ja sám sa na tento zájazd chystám.

 

FEZ

 

 

Jednotlivé zájazdy sú programovo bohaté na historické pamiatky, ale aj kuriózne atrakcie, ako napríklad najstaršie múzeum parfumov v Grasse, ktoré je súčasťou zájazdu na Azúrové pobrežie. V rámci neho je k dispozícii aj ochutnávka najlepších vín a syrov v Plascassie. Čo ďalšie ponúkate náruživým foodturistom a čo je pre vašu cestovnú kanceláriu špecifické?

Vždy sa snažíme klientom ponúknuť, pochopiteľne, pokiaľ je to možné, aj ochutnávku miestnych špecialít, aby okrem kultúrnych krás spoznali aj tie gastronomické a mali z miesta výnimočný zážitok a nezabudnuteľné pocity. Je to niečo, na čo dbáme už od prvej chvíle. Tu by som rád vyzdvihol aj ďalšie výhody, ktoré naši klienti získavajú pri autobusových zájazdoch. Cesta sa začína welcome drinkom a počas cesty majú klienti k dispozícii rôzne krížovky a časopisy. K tomu pero ako darček a v prípade nepriaznivého počasia je pre nich pripravený na zapožičanie dáždnik. Pri dlhších zájazdoch máme pripravený balíček pre dokonalé pohodlie, ktorý pozostáva z nafukovacieho vankúšika, tienidla na oči a štupľov do uší. Jednoducho preto, aby cesta ubiehala čo najrýchlejšie a najkomfortnejšie. Na konci zájazdu je navyše možné získať USB kľúč, a to výhrou v zaujímavej vedomostnej súťaži. Našim klientom sa teda snažíme dať vždy niečo navyše. Čerešničkou na torte sú naše nové autobusy s tou najlepšou výbavou. Rozširujeme všetko a náš vozový park v tomto nie je výnimkou.

 

Na jednej strane ponúkate exotické zájazdy do Maroka a na Srí Lanku, na druhej niekoľkodňové výlety do európskych metropol. O ktoré je väčší záujem?

Vždy sme sa prioritne zameriavali na najnavštevovanejšie a najžiadanejšie destinácie. Po vypočutí názorov a prianí našich stálych klientov sa snažíme pridávať do ponuky aj exotickejšie destinácie a ukazuje sa to ako veľmi dobrý krok. Našu ponuku chceme neustále rozširovať. Robíme maximum pre to, aby si každý klient u nás vybral svoj vysnívaný zájazd.

 

Dôležitou súčasťou poznávacích zájazdov sú kvalifikovaní sprievodcovia. Podľa čoho si ich vyberáte?

Uvedomujeme si, že základným predpokladom úspešného zájazdu je profesionálny sprievodca. Preto si vyberáme len tých najlepších a najskúsenejších. Po zájazde analyzujeme dotazníky spokojnosti od klientov. Na základe tohto následne komunikujeme so sprievodcami. Každý sprievodca, ktorý s nami spolupracuje, musí mať absolvovaný certifikovaný kurz.

 

Pripravil: Ján Krajč

Foto: CK DAKA