Len tak si dať po večeri v reštaurácií pohárik dobrého vína, alebo s priateľmi ochutnávať rôzne druhy a typy vína. Aj keď sa to zdá ako prirodzená požiadavka hosťa reštaurácie, nie všade vám nalejú len za pohárik vína a objednať si celú fľašu môže mnohých odradiť. Viaceré reštaurácie svojim zákazníkom nalievané víno nepredajú, pretože po otvorení fľaše nastane problém, čo urobiť s jej zvyšným obsahom. Pritom podávať víno po poháriku je výhodné pre zákazníka i majiteľa podniku. Na trhu je profesionálny systém uchovávania vín VINOJET, ktorý problém zásadne posúva. Jaroslav Kysela stojí za spoločnosťou, ktorá garantuje, že otvorené víno vydrží v nezmenenom stave až 21 dní. O zariadení hovorí ako o revolúcii v spôsobe predaja vína. Tvrdí, že dnes už neexistuje žiadna výhovorka, aby reštauratér tento systém pri predaji vína nepoužíval.

 VINOJET_uchovávanie vína_Tower with Wine Champagne

 

Pre koho je vhodný systém uchovávania otvoreného vína VINOJET?

Je vhodný pre každého, kto to myslí s ponukou vín v pohári vážne. Nie je pre toho, kto chce iba rozlievať a zarábať, ale pre toho, kto sa chce postaviť za kvalitu rozlievaných vín. Vždy, keď otvorím fľašu vína, chcem mať istotu, že keď nalejem druhý, tretí, štvrtý pohár, tak ho hosť dostane v prvotriednej kvalite.

Ako rýchlo sa otvorené víno kazí? Pocítil by som aj ako laik zmenu kvality?

Veľmi to závisí od druhu vína. Ako laik zistíte, že sa s vínom niečo deje po troch-štyroch dňoch. Pokiaľ ste someliér a znalec vína, zistíte to na druhý deň po otvorení. Vo vzduchu okolo nás sa pohybujú kvasinky. V momente, keď má víno prístup ku vzduchu, dostanú sa k nemu kvasinky, ktoré majú vplyv na kvalitu a jednak vzduch môže spôsobiť oxidáciu.

Akým spôsobom ošetrí systém víno?

Náš systém VINOJET zníži objem kyslíka vo fľaši a tým sa výrazne spomalí oxidácia. Prístupu vzduchu zamedzí aj bežná zátka. No keď fľašu uzavriete, vzduch v nej zostane. My časť vzduchu odsajeme a vytvoríme presne danú úroveň podtlaku. Na trhu existujú ručné pumpičky, ktoré odsajú vzduch a víno po otvorení vydrží dva-tri dni. Predať víno za dva-tri dni nie je problém. Problém nastane vo chvíli, keď chce reštauratér rozšíriť sortiment nalievaných vín. Ak má na vinnej karte v ponuke povedzme dvadsať vín, niektoré z nich sa síce budú predávať rýchlo, no ostatné sa budú kaziť.

Vy dávate garanciu 21 dní, počas ktorých ručíte, že sa otvorené víno vo fľaši nepokazí. Z čoho to vychádza?

Vychádza to z dlhodobého laboratórneho testovania i z našich tridsaťročných skúseností na trhu. 21 dní je hranica medzi vhodným uchovávaním a dlhodobosťou. Majiteľ reštaurácie potrebuje víno točiť. Čiže nie je našim cieľom uchovávať vína povedzme na tisíc dní. Zámerom je uchovať víno 21 dní v prvotriednej kvalite, počas ktorých máte všetko pod svojou kontrolou a zákazníkovi neponúknete nič zlé.

Systém si poradí rovnako s tichým aj šumivým vínom?

Sme schopní ošetriť kompletné spektrum vína – tiché vína, vína typu frizzante, šumivé vína, rovnako bez problémov biele i červené vína. Pracujeme so všetkými veľkosťami fliaš, problémom nie sú korkové ani šrubovacie uzávery.

Dokážete majiteľovi reštaurácie garantovať, že so systémom predá viac vína?

Vychádzame zo skúseností, ktoré so systémom máme a samozrejme i z vlastných skúseností, pretože prevádzkujeme hotel a reštauráciu. Vieme, že ak predávame víno po poháriku, tak sa zvyšuje obrat. Mnohí hostia sa rozhodnú pre pohár vína k večeri, ak im ho ponúknete, ale celú fľašu by si nekúpili. Pri použití sysytému VINOJET má obsluhujúci personál absolútnu slobodu pri manipulácii s fľašou. Môže teda víno hosťovi odprezentovať pri stole rovnako ako otvorenú fľašu, ale navyše - pretože vie, že víno sa pomocou systému VINOJET uchová - môže dať hosťom ochutnať, aby podporil ich výber. Tento prístup nielenže odlíši jeho prevádzku od ostatných, ale takmer vždy vedie k tomu, že zákazníka presvedčí k nákupu. Hostí tak často "oberie" ich vlastný jazyk a navyše šíria ďalej dobré meno podniku, pretože sa o pozitívnu skúsenosť s ochutnaním pred samotným nákupom delia so svojimi známymi.
VINOJET_uchovávanie vína_LVDV TowerFunguje VINOJET lepšie v reštauráciách, alebo v špecializovaných vinárňach?

Osvedčilo sa nám to v reštauráciách. Nie je to však dané typom reštaurácie, ale skôr odbornosťou a skúsenosťou obsluhy. Systém ako taký nepredá ani kvapku vína. Víno musí predať obsluha, ktorá niečo o víne vie, má someliérske skúsenosti. Systém dopĺňa všetky tie znalosti čašníka a rozväzuje mu ruky v tom, že ak zoberie akúkoľvek fľašu, môže ju predávať po poháriku. Všade, kde je obsluha na úrovni je vhodné, aby ju doplnil takýto systém.

Aké má majiteľ reštaurácie vstupné náklady na zaobstaranie zariadenia?

Kedysi sme zariadenie zapožičiavali. Ohlasy boli vždy také, že to jednoducho funguje. Keď sme to požičiavali, chceli sme, aby si každý bol schopný vyhodnotiť, či mu zariadenie zarobí. Dnes sme urobili úpravu zariadenia a ponúkame Vinojet v systéme „pay per play“. Za jedno použitie zaplatí reštauratér 0,19 eur. Nemusí platiť žiadne investície, nič riešiť, jedine, čo po ňom chceme je, aby zvážil, či na to má klientelu, či predá aspoň 15 pohárov vína denne. 19 centov si zahrnie do ceny pohára vína. Za túto cenu má vždy perfektné víno a keď to zahrnie do ceny vína, tak s tým nemá žiadne náklady. Systém je pre reštauráciu nákladovo neutrálny a investične nulový. Dnes už neexistuje žiadna výhovorka, aby niekto tento systém nemal. Jedine, že víno nechcú predávať. Dnes má každá reštaurácia kávovar, neviem si predstaviť reštauráciu bez kávovaru, ktorý stojí niekoľko tisíc eur. No nestačí si kúpiť vývrtku za dve eura a myslieť si, že je z reštaurácie vináreň. Urobili sme prevrat v ponuke a pri podmienkach, ktoré ponúkame, už nie je žiadna výhovorka, prečo by sa nemali majitelia reštaurácií prvotriedne starať o ponúkane vína.

Aké ďalšie využitie má VINOJET?

Vďaka systému „pay per play“ máme zariadenie trvale zapojené do našej aplikácie. Tá umožňuje diaľkový dohľad nad zariadením. My vieme, ako sa používa, ako často, aké boli tlakové podmienky, až po také detaily, či niekto do neho vstúpil, či ho prenášal. Meriame teplotu, vlhkosť a atmosférický tlak. To všetko vidíme v digitálnej platforme. Výhodou v prípade reťazca reštaurácii je to, že jeden manažér môže mať všetky informácie k dispozícii. Do tejto digitálnej platformy môžeme zahrnúť aj všetky informácie z prevádzky reštaurácie – teploty v mrazničkách, v chladiacich vitrínach, vo vinotékach, informácie o vlhkosti v skladoch, spotrebe vody. To všetko sme schopní zahrnúť s VINOJETOM do jednej platformy v rámci jedného balíčka.

VINOJET_uchovávanie vína_Tower with Wine Champagne_IIText: BK

Foto: VINOJET

Viac na: www.vinojet.cz