Vladimír Korody, hoteliér telom i dušou. Po revolúcii v roku 1989 sa rozhodol odísť do Rakúska, kde  začal pracovať ako bežný zamestnanec v obsluhe. Tu poznával ako fungujú hotely a reštaurácie a život v tejto branži mu prirástol k srdcu natoľko, že pri ňom zostal dodnes.

 

color hotel riaditel

 

Medzi jeho ďalšie pracovné zástavky patrili pôsobenia v bratislavskom hoteli Kyjev, v kongresovom hoteli Stupava v Stupave a v Ponteo Activity Parku v Rusovciach. Posledné tri roky vedie Vladimír Korody hotel Color v Bratislave a svoje aktivity v ňom považuje za doteraz najväčšiu profesionálnu výzvu. O tom, aký je život a práca hotelového riaditeľa, sme sa porozprávali s Vladimírom Korodym.

 

Pred tromi rokmi ste nastúpili na pozíciu riaditeľa hotela Color v hlavnom meste. Dnes je hotel Color top trojkou medzi bratislavskými trojhviezdičkovými hotelmi. Aká bola cesta k tomuto cieľu?

Hotel bol štandardným trojkovým hotelom. Predstava zo strany majiteľa bola taká, že by sa mohol  prepracovať do spomínanej top trojky 3-hviezdičkových hotelov v meste. Bola to pre mňa obrovská výzva. Bolo potrebné zmeniť celú filozofiu a fungovanie hotela. Ubytovanie sme rozdelili na dve kategórie - klasik a komfort. Všetky izby boli rekonštruované a plne zodpovedajú kvalite a komfortu  4 - hviezdičkových hotelov. Naviac  v čase, keď som sem prišiel, hotel nemal žiadnu kongresovú časť. Vybudovali sme kongresové centrum, ktoré bolo minulý rok v septembri otvorené. Dnes je jeho obsadenosť 70 - 80 % a spätná väzba klientov je výborná. Celá táto premena sa podarila za tri roky a hotel sa naozaj ocitol v top trojke hotelov v meste.

 

color hotel vstup

 

Čo je pre Vás pri manažérskej a hoteliérskej práci najťažšie?

Najťažšia je vždy práca s ľuďmi. Musíte nájsť kvalifikovaného človeka, človeka, ktorý si prácu váži, baví ho a je pre ňu zanietený. Keď chcete poskytovať kvalitu a zdvíhať latku kvality stále vyššie, tak to nejde bez profesionálnych ľudí, ktorých v hoteli potrebujete.

Podarilo sa Vám nájsť takých zamestnancov?

Dnes môžem povedať, že som obklopený kvalitnými manažérmi, ktorí robia svoju prácu s láskou a nasadením, a to prenášajú aj na ostatných zamestnancov.

Čo je pre Vás pri práci najväčším potešením?

Čo najviac človeka poteší, je pozitívna spätná väzba od klienta, či už ide o klienta v kongrese, alebo ubytovaní či stravovaní. Ak je klient spokojný, vráti sa vám to viacnásobne, a na základe dobrých referencií  klient ďalej vytvára vášmu hotelu a práci pozitívne meno. A to je najväčšia odmena.

Ako vyzerá Váš bežný pracovný deň?

Som absolútne netypický riaditeľ hotela. Moji známi sa bavia na tom, že som asi jediný manažér, ktorý nepotrebuje kanceláriu. Pravdou je, že celý deň chodím po hoteli, riešim operatívne veci, sledujem dianie, snažím sa zapájať do aktivít, komunikujem s ľuďmi - klientmi i zamestnancami. Ak treba robiť administratívu, robím ju v pokoji doma, v svojej kancelárii trávim maximálne desať minúť denne.  Ak sa pýtate na môj bežný deň, tak žiadny nie je rovnaký. Hotel je natoľko živý organizmus, a deje sa tu toľko vecí, že môj deň je vždy iný a dynamický.

 

color hotel

 

V čom spočíva jedinečnosť Vášho hotela?

Snažím sa byť stále o krok vpred pred konkurenciou, a to úplne vo všetkom. Či sú to ľudia, či sú to technológie alebo poskytované služby.

Splnili ste si už v momentálnej pozícii všetky méty alebo máte ďalšie ciele týkajúce sa hotela?

V hoteli Color mám veľa plánov, ktoré by som chcel zrealizovať. Niekto by povedal, že lietam v oblakoch. Ale som presvedčený, že je dobré mať sny, lebo sny sa dokážu aj napĺňať.

Zhovárala sa: Petra Adamcová

Foto: Hotel Color