Zvuk poháňa aj uspokojuje. Dosiahnite teda to, aby boli hostia s pobytom čo najviac spokojní. Potrebujete len originálnu a na mieru vytvorenú hudbu. A tiež niekoho, kto sa vyzná. Dídžeja. Nevymysleli sme si to.

 

BERLIN, GERMANY - JULY 19:  Grimes wows fans and Hilton HHonors members in Berlin, Germany as part of the 2016 Hilton Concert Series on Tuesday, July 19. The concert, which took place at Hilton Berlin, is the fifth of seven shows being held at hotels within the Hilton portfolio this year. To find more ways you can rock out with Hilton this year, visit HHonors.com.  (Photo by Stefan Hoederath/Getty Images for Hilton)

 

Žena za mixpultom

„Počas nášho výberového konania sme sa sústredili na to, aby sme našli medzi uchádzačmi niekoho, kto má široké spektrum znalostí o lokálnej hudobnej scéne, vrátane svetovej. Katarina nám ukázala, že má výnimočný vkus a širokú sieť známych, ktorí tvoria scénu,“ ozrejmil Igor Buercher, generálny riaditeľ W Amsterdam, výber prvej hudobnej kurátorky. Stala sa ňou Katarina Dolgova, ktorá so sieťou W Hotels začala spolupracovať ešte ako dídžejka v Singapure a neskôr v rezorte na Bali. O príležitosti pracovať ako hudobná kurátorka sa dozvedela po presťahovaní sa do Amsterdamu. V priebehu štyroch rokov sa stala súčasťou širšieho tímu hudobných kurátorov, ktorí celosvetovo určujú zvuk prevádzok, založený na demografických údajoch i lokálnej scéne.

Hudobné oddelenie W Hotels v krátkom čase zmenila na dravú súčasť manažmentu, a to až do takej miery, že popri hudobných kurátoroch boli obsadené i pozície hudobných riaditeľov. Hasnor Sidik, hudobný riaditeľ W Hotels v regióne Ázia - Tichomorie, na zvukovej identite hotela a hudobnom profile hotelových hostí spolupracuje s hudobným kurátorom Damianom Saintom.

 

zvuk 5

 

Zaujímavosťou je, že rezort a spa na Bali disponuje okrem hudobného oddelenia i vlastným nahrávacím štúdiom, čo prináša do evolúcie zvukového brandingu ešte viac svetla. Dídžeji, na mieru zostavené playlisty a sety takzvaných silent disco párty v kombinácii s vystúpeniami a koncertmi, to všetko prispieva k tomu, že z tohto rezortu sa stal vyhľadávaný priestor na spoznávanie najnovších talentov na scéne elektronickej hudby. K úspechu rezortu prispieva aj Katarina Dolgova, ktorá úzko spolupracuje a komunikuje so všetkými členmi oddelenia. Tá priznáva, že hoci sa ako dídžejka zvykla zameriavať len na niekoľko žánrov, po spolupráci s W Hotels si osvojila viaceré nové žánre z rozličných ér, čím sa jej podarilo vytvoriť v hotelových priestoroch uvoľňujúcu atmosféru. Hudobného kurátora si onedlho začali vyberať i ďalšie hotely. Pochopili, že ak chcú udržať krok s dobou, musia si osvojiť nové požiadavky.

Aj sieť hotelov Kimpton začala hľadať osobu zodpovednú za soundtrack hotela, respektíve pobytu. „Hoci len cestujete za prácou, práve hudba môže prispieť k tomu, aby ste mali z celej udalosti príjemné dojmy, ktoré si vybavíte aj po návrate domov,“ poznamenáva Lauren Bucherie, hudobná kurátorka a bývalá producentka, organizujúca koncerty. Bucherie od minulého roka zodpovedá za to, aby sa hostia cítili príjemne pri počúvaní playlistov, zostavených na mieru, ale rovnako aj pri živých vystúpeniach počas olovrantov či večerí. „Nebudem preháňať, ak poviem, že budúcnosť Kimptonu vidím v zapojení hudobného programovania a živých vystúpení do celkového konceptu a podoby hotelov,“ uzatvára Bucherie.

Najhranejší bar

Pokiaľ je reč o vytvorení originálneho soundtracku pobytu, aj menej zanietenému fanúšikovi elektronickej hudby, sa vybaví bar Café del Mar na Ibize. Miesto na pobreží San Antonia sa stalo kultovým vďaka západom slnka a najmä hosťovaniu významných dídžejov. Prvá kompilácia s jednoduchým názvom Café del Mar Ibiza bola vydaná v roku 1994. Underworld, José Padilla či A Man Called Adam, formácie vychádzajúce z búrlivej tradície acid house poskytli pre ďalšie desaťročie jemnú, priam éterickú rovinu elektronickej hudby a definovali tým zvuk Ibizy.

V priebehu svojej existencie sa Café del Mar nezastavilo ani na chvíľu a energia prúdiaca z tracklistov sa preniesla aj do filozofie siete lounge barov na celom svete. Počnúc Brazíliou a končiac Austráliou, nezameniteľná energia chilloutovej hudby sa v súčasnosti líši na každom z týchto miest. Bolo by snáď hriechom, keby Café del Mar nereagovalo na dopyt po na mieru vytvorených playlistov. Počas roka 2018 predstavili producenti okrem, v poradí už dvadsiatej štvrtej, kompilácie aj album s názvom Phuket. Ten bol vydaný pri príležitosti otvorenia lounge baru na tomto exotickom thajskom ostrove. Café del Mar svojou vlastnou hudobnou produkciou a vydávaním albumov nezmenil len elektronickú scénu, ale rozvinul aj koncept podniku s vlastným soundom. Epocha, ktorú pred štyridsiatimi rokmi začali majitelia jedného malého baru na pobreží Ibizy, teraz žije nielen vďaka malým prevádzkovateľom butikových hotelov, ale aj tým najväčším z najväčších.

 

zvuk 6

 

Všetko live

V súvislosti s tvorbou autentického obsahu si hotely vytvárajú aj vlastné platformy, ktorými dokážu nielen monitorovať aktuálne trendy, ale zároveň ich aj vhodne nastavovať. Každý z reťazcov má pritom odlišnú metódu. Kým vyššie spomínaná sieť W Hotels poskytuje hudobnému oddeleniu vlastné nahrávacie štúdio v rezorte W Bali-Seminyak, reťazec Hilton vytvoril hudobnú sekciu pre svoj odmeňovací program Hilton Rewards. Odmenou pre hostí je okrem iného aj možnosť zažiť vystúpenie niektorého z uznávaných svetových interpretov. Len vlani v priestoroch svojich hotelov zorganizovali manažéri programu vystúpenia umelcov ako Jessie J, Halsey či americkej pop-rockovej skupiny One Republic.

Ako vysvetľuje Mark Weinstein, viceprezident zákazníckej podpory pre Hilton, po piatich rokoch si manažment uvedomil, čo má pre ich hostí skutočný význam. „Pochopili sme, že pre členov je dôležité získavať za vernosť niečo nezabudnuteľné. Ponúkame im možnosť stráviť noc zdarma v exkluzívnych rezortoch, jazdu McLarenom, či zažiť vystúpenie najlepších umelcov z popredných priečok hudobných hitparád,“ dodáva Weinstein. Členovia mali v tomto roku možnosť zažiť koncerty legendárnych kapiel ako The Cure, Radiohead či Def Leppard, čo je takisto dôkazom toho, že investovať do hudby sa hotelierom vypláca. Dokonca aj do takej, ktorá len vzniká. Kde? V hotelovom nahrávacom štúdiu. Faktom je, že W Hotels v tomto roku vydalo už druhú nahrávku pod vlastnou taktovkou W Records. Pokračuje Anthony Ingham, global brand manager hotelovej siete: „W Records je nevyhnutne prirodzeným aktom, ktorý predstavuje ucelený prístup k hudbe; počnúc jej programovaním a končiac živými vystúpeniami vlastných umelcov.“ Popri Bali môžu umelci svoje debuty nahrávať v Barcelone, Seattli aj v Hollywoode.

Hlas budúcnosti

Pokiaľ si začínajúci hudobníci mienia splniť sen a stať sa hviezdami, možno im postačí ocitnúť sa v tom správnom hoteli. Je zrejmé, že hotelierstvo prekračuje svoj vlastný tieň, že kríženie odvetví sa v rámci Priemyslu 4.0 podpisuje na jeho formovaní a že jeho budúcnosť znie lepšie, ako sme si kedy vedeli predstaviť. Koniec koncov, boom startupov s na mieru vytvorenými playlistmi rastie. Konkurencia je vysoká a platí, že originalita vyhráva. Z toho dôvodu možno predpokladať, že z nahrávacích štúdií hotelov sa časom stanú veľmi dôležité centrá moderného zábavného priemyslu.

Pripravil: Ján Krajč