26. 11. 2013

Sociálne siete nie sú len prechodná móda. Je to revolúcia! Facebook pokrýva najširšiu platformu pre komunikáciu B2C segmentu, zatiaľ čo LinkedIn je lídrom pre B2B segment podnikania. Twitter každý pozná, ale len málo ľudí ho využíva (hlavne na Slovensku). Karty zamiešal PINTREST založený na zdieľaní fotografií.

 

Najširšiu základňu užívateľov má v USA, ale jeho vplyv rapídne rastie v celosvetovom merítku. Ponúka zaujímavé možnosti pre hotely, reštaurácie i samotné destinácie. S rozšírením používania smartfónov sa otvára aj sféra tzv. lokálneho marketingu, kde aplikácie ako Foursquare na základe lokality zákazníka upozornia na novinky a akcie v jeho okolí. Horúcou novinkou je Google Plus, od ktorého môžeme očakávať výrazný rozmach už len preto, lebo pochádza z dielne Google a prináša benefity spojené s inými produktmi tejto značky. Pre slovenské hotely a reštaurácie predstavuje potenciál najširšieho a najaktívnejšieho publika Facebook, ktorý nie je len doménou tínedžerov. K máju 2012 bolo na Facebooku registrovaných 1,32 milióna Slovákov vo veku 26-56 rokov. V Českej republike mal Facebook 2,5 mil. užívateľov, v Maďarsku 2,77 mil., v Poľsku 2,46 mil., v Nemecku 16,75 mil. a vo Veľkej Británii 22,82 mil. užívateľov vo veku 26-56 rokov. Ľudia na ňom zdieľajú, komentujú, čítajú a venujú podstatne väčšiu pozornosť obsahu, ktorý prichádza od ich priateľov a ľudí, ktorým dôverujú. Facebook je nová platforma pre word-of-mouth marketing. A preto odporúčanie spokojných hostí, ktoré zdieľajú s priateľmi na svojej nástenke, zaváži výrazne viac ako pay-per-click reklama na Google.

 

socialne siete text2 socialne siete text3

 

 

Základy komunikácie na Facebooku
Podstatou komunikácie na sociálnych sieťach – a v novej ére online marketingu všeobecne – je ZAUJAŤ. Marketing už nie je o tom, ako ľudí vyrušiť od toho, čo ich zaujíma (ako to robí napríklad televízna reklama, časopisy plné inzercie či otravné vyskakovacie bannery na webstránkach). Podstatou nového marketingu je BYŤ tým, ČO ĽUDÍ ZAUJÍMA. Úspešní marketéri dokážu upútať, ponúknuť pridanú hodnotu, zabaviť a budovať pevné vzťahy medzi zákazníkmi a ich obľúbenými značkami. Komunikácia na Facebooku ale nie je o priamom predaji. Nestačí vytvoriť profil hotela a dookola pridávať iba príspevky o špeciálnych ponukách a last minute pobytoch. Zákazníci dnes očakávajú viac. Ponúknite im to! Pripravte súťaže (ale nie v štýle „dajte nám LIKE a vyhrajte"), buďte kreatívni, zdieľajte fotografie a videá (to fanúšikovia milujú), prinášajte novinky z destinácie a komunikujte aktívne filozofiu hotela. Ste wellness hotel? Venujte sa téme zdravého životného štýlu. Ste ekologický hotel? Inšpirujte fanúšikov ako chrániť životné prostredie. Každý hotel je niečím špecifický, či už je to lokalita, dizajn, služby, cieľová klientela. Na tom postavte svoju komunikáciu. Vytvorte niečo, o čom budú ľudia hovoriť, čo ich zaujme natoľko, aby to zdieľali s priateľmi a postarali sa tak, aby sa informácie o vás šírili na sieti ďalej a ďalej. Tomu sa hovorí účinný virálny marketing! Od apríla 2012 Facebook uviedol výrazné zmeny v dizajne a nástrojoch komunikácie s fanúšikmi. Zatiaľ len málo slovenských hotelov objavilo všetky výhody Facebook Timeline. Štatistiky však hovoria jasne – značky, ktoré Facebook Timeline využívajú naplno, prilákali viac fanúšikov, zvýšili interaktivitu na stránke a posilnili svoju pozíciu voči konkurencii.

 

socialne siete text

 

Nová éra online marketingu
Online marketing dnes prináša nekonečné možnosti, ktoré len čakajú na to, kým ich využijete. Správnou stratégiou dokážete 100 € premeniť na 1 000 fanúšikov na Facebooku, ktorým predáte 120 pobytov za 50 000€. Finančná návratnosť nikdy nebola efektívnejšia. Pozitívna zmena je výsledkom inovatívneho zmýšľania. Nikto nikdy nedosiahol pokrok tým, že robil všetko stále rovnako. Preto, ak chcete zmeniť veci k lepšiemu, buďte inovatívni, sledujte nové trendy a premeňte potenciál na úspech!

 

Mohlo by vás zaujímať:

Ako má vyzerať webstránka hotela? 

E-mail marketing a hotely

 

text: Jana Zamboriová

foto: iSTOCK a archív redakcie