25. 11. 2013

E-mail marketing je praktický a cenovo výhodný komunikačný nástroj, v hotelovom marketingu ideálny na podporu predaja špeciálnych ponúk a last minute pobytov.

Základom úspechu e-mailových kampaní je kvalitná databáza e-mailových kontaktov, efektívny softvér a predovšetkým kreatívna stratégia. Kvalitná databáza e-mailových kontaktov je zložená z adries bývalých hostí a formulára pre odber noviniek na webstránke. Výborným zdrojom získania nových kontaktov sú tiež súťaže na Facebooku. Efektívny e-mail marketingový softvér slúži na správu databáz kontaktov, vytváranie kampaní v grafických šablónach a analýzu ich úspešnosti na základe otvorení a preklikov. Mnohé hotely si už zakúpili profesionálny softvér, avšak využívajú len jeho základne funkcie, a tak, bohužiaľ, napriek finančnej investícii ich kampane často nevyzerajú práve reprezentatívne a minú sa účinku. Najčastejším problémom sú nekvalitné obrázky, príliš rozsiahle texty a fádne spracovanie. Príprava úspešnej kampane je náročnejšia, ako by sa na prvý pohľad zdalo a ak nemáte čas skúmať možnosti softvéru, obráťte sa na marketingovú agentúru, ktorá nielen dodá softvér, ale zabezpečí e-mail marketing ako full-servisovú službu.

email marketing text

 

 

Vytvorte pocit exkluzivity
Kreatívna stratégia pre e-mail marketing je kľúčovou ingredienciou, ktorá odlíši vaše kampane od konkurencie. Predtým ako začnete pripravovať a rozosielať e-maily, zamyslite sa koho chcete osloviť a čo tým chcete získať. Je rozdiel snažiť sa predať romantický wellness pobyt a naopak, konferenčný balík. Štýl komunikácie, texty, samotná grafika a dokonca čas rozoslania kampane by mali byť prispôsobené cieľovej klientele. Priame oslovenie klientov formou e-mail marketingu predpokladá isté budovanie vzťahov, keď zákazníci ocenia osobnejšiu komunikáciu a pocit exkluzivity, ktoré navodíte napríklad formou špeciálnych ponúk určených pre vybranú cieľovú skupinu. Nezabúdajte tiež na to, že stále viac klientov si e-maily otvára na tabletoch a smartfónoch, ponúknite im teda možnosť výberu zobrazenia optimalizovaného pre mobilné zariadenia.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Hotelieri, nebojte sa sociálnych sietí!

Ako má vyzerať webstránka hotela?

 

text: Jana Zamboriová

foto: Tweak your biz