Hovorí sa, že ak by bol Facebook krajinou, išlo by o najľudnatejšiu krajinu sveta. Preto je samozrejmosťou, že propagácia hotelového biznisu, ubytovacích i gastro služieb môže byť na tejto sociálnej sieti veľkým prínosom. V nasledujúcom texte vám prinášame niekoľko tipov, ako čo najlepšie komunikovať so svojim publikom na Facebooku.

 

facebook hotel

 

Hostia, ktorí váš hotel navštívili a poznajú vás, ochotnejšie označia alebo dajú like vašej FB stránke. Je možné vytvoriť si publikum, ktoré oslovíte z reálnych klientov, ktorí vaše zariadenie už navštívili a pozvete ich na svoju stránku.

Na webových stránkach vášho hotela či reštaurácie pridajte viditeľný odkaz na Facebook. Je to jednoduchý spôsob, ako poskytnúť vašej stránke na Facebooku väčšiu expozíciu a zviditeľnenie sa. Vždy sa uistite, že vaše odkazy sú správne a funkčné.

Akákoľvek forma pozornosti alebo darčeka môže povzbudiť hostí, aby si prezreli vašu stránku. Uvidia tak príspevky, fotografie a reakcie iných klientov. V prípade súťaže si zadávajte ako podmienku účasti, like na FB stránke.

Pri pravidelnom informovaní o novinkách na vašom profile dôsledne dodržiavajte pravidlo 80/20. Väčšia časť príspevkov by mala byť vždy len o oblasti a mieste, kde sa nachádzate a len 20% príspevkov môže byť o samotnej vašej prevádzke.

Služba Facebook Insights umožňuje uvidieť vám, aký typ obsahu a informácií sa vašim čitateľom páči a čo vyhľadávajú. Podľa toho môžete cielene smerovať svoje príspevky. Zverejňovanie príspevkov sa odporúča v početnosti 3 – 8 príspevkov za týždeň, samozrejme v prípade, že máte čo ukázať a povedať.

Ak sa propagujete aj na Instagrame, Twitteri, Pintereste alebo iných účtoch sociálnych médií pre váš hotel, uverejňujte aj tam výzvy na FB akcie, aby používatelia týchto účtov dali spätnú väzbu aj na FB stránku.

Vyplňte si FB stránku profilu informáciami, ktoré možno vyhľadávať. Čím viac informácií a relevantných kategórií pridáte, tým väčšiemu počtu sledovateľov sa váš profil ukáže. Je to tiež dobré pre optimalizáciu pre vyhľadávače, takže používajte veľa relevantných kľúčových slov.

Ak iná, spriatelená alebo miestna firma, spoločnosť alebo fyzická osoba spomenie vaše zariadenie v príspevku na svojej facebookovej stránke a označí vašu stránku, poďakujte jej, napíšte komentár a pripojte sa k prípadnej konverzácii. Facebook je komunita, a tak zdieľané príspevky vášmu hotelu či reštaurácii môže len prospieť.

Nezabudnite so svojimi čitateľmi a prispievateľmi komunikovať. Na každú správu, či už negatívnu alebo pozitívnu, je potrebné odpovedať. Odpovedzte na komentáre a správy zdvorilým tónom. Všetci noví návštevníci budú sledovať to, ako dokážete reagovať na zákazníkov, a či si všímate zverejnené recenzie. Niekedy je vhodným a užitočným spôsobom, ako zvládnuť takúto komunikáciu, presunúť ju na FB Messenger a riešiť prípadné problémy v súkromnej správe.

Pripravila: Petra Adamcová