zdroj: freepik.com
Hovorí sa, že kto má poriadok v práci, má poriadok v hlave. Predstavte si, že vás po príchode do kancelárie prekvapí kopa papierov z minulého dňa, a vy sa snažíte nájsť dôležitý dokument, ktorý ste potrebovali prezentovať na dnešnej schôdzi. Znie to ako začiatok nočnej mory, že? S perfektnou organizáciou sa vám to nestane.
V súčasnosti, keď je život ľudí čoraz viac závislý na technológiách, netreba zabúdať na fyzické prostredie. Ovplyvňuje totiž produktivitu a pohodu v práci. Nie je nič lepšie, ako mať priestor, v ktorom nájdete všetko, čo potrebujete a nemusíte nad tým spáliť veľa času.
Jedným zo spôsobov, ako udržať kanceláriu pekne upratanú a organizovanú, je využitie šikovných policových a regálových systémov. Každý papier by mal patriť do zložky a každá zložka do regálu. Keď príde dôležitá schôdza, nebudete musieť zúfalo hľadať jeden dokument v neusporiadanej zásobe papierov.
Zamyslite sa nad potrebami kancelárie
Prvým krokom pri výbere regálov a políc sa zamyslite, čomu všetkému musíte nájsť priestor, ako často to používate a aké ťažké to je. Keď už máte jasno v týchto otázkach, je čas prelúskať sa bohatou ponukou rôznych typov regálov a policových systémov.
Alebo chcete riešenie na mieru? Vybrať si môžete ako z klasických regálov, ktoré sú ideálne pre uskladnenie kníh, zložiek a dokumentov i zo závesných políc, do ktorých uložíte drobnosti.
zdroj: shutterstock.com
Myslite na označenie
Keď už si vyberiete tie pravé police a regály, je čas prejsť na krok číslo 2 – organizácia a etiketovanie. Uľahčite si to a v kancelárii budete fungovať rýchlo a bez stresu. Ako začať? Jednoducho!
Rozdeľte svoje materiály do kategórií, ktoré pre vás dávajú zmysel. Môžete ich triediť podľa dôležitosti, frekvencie použitia, alebo pokojne aj podľa projektov, na ktorých pracujete. A keď už máte všetko pekne roztriedené, pristúpte k etiketovaniu. To vám umožní nájsť potrebný materiál v krátkom čase.
zdroj: shutterstock.com
Praktické usporiadanie
Po vytriedení je načase zamerať sa na to, ako urobiť váš kancelársky priestor čo najpohodlnejším a praktickým. Čo je lepšie, ako pracovať v prostredí, kde sa cítite dobre a môžete nerušene pracovať?
Často používané predmety a materiály umiestnite tak, aby ste ich mali vždy na dosah. Najdôležitejšie zložky umiestnite na úroveň očí a ťažké predmety nižšie.