Tak ako nečakane koronavírus vtrhol do našich životov, nevieme predvídať, kedy nás prestane mať „v hrsti“. Tento neviditeľný vírus už toho napáchal dosť. Podľa údajov Svetovej organizácie cestovného ruchu došlo v prvom polroku k medziročnému prepadu medzinárodných príjazdov turistov o 65 % (mínus 440 miliónov príjazdov). Masívny pokles dopytu sa odrazil v strate príjmov z medzinárodného cestovného ruchu. Tá dosiahla 460 miliárd dolárov, čo je päťkrát viac ako počas krízy v roku 2009. Podľa tejto organizácie bude návrat na úroveň v roku 2019 trvať 2,5 až 4 roky.

 

Sexy business couple entering the lobby, concept of business people

 

Jedno je dnes isté – svet hotelierstva a gastronómie sa zmenil. Niektoré zo zatvorených hotelov a reštaurácií z prvej vlny „korony“ sa už neotvorili, iné sa z toho doteraz nespamätali, niektoré otvorili nedávno a teraz budú musieť opäť zatvoriť. V ponuke realitných kancelárií je niekoľko hotelov na predaj, iné čaká rekonštrukcia na byty. Reštaurácie, ktoré si to v minulosti vôbec nevedeli predstaviť, zmenili koncept a ponúkajú dokonca rozvoz jedál. Aj personál postihli zmeny, niektorí dočasne odišli a už sa nevrátili, ďalší sa zamestnali v inej oblasti.

 

Restaurant manager and his staff in terrace. interacting to head chef in restaurant

 

Branža volá po pomoci od štátu. Odborníci (aj v aktuálnom vydaní magazínu Top hotelierstvo/hotelnictví) radia, čo robiť v tejto neľahkej situácii. Hotelierov varujú pred dumpingovými cenami, zdôrazňujú význam priamych rezervácií a flexibilných stornovacích podmienok.

 

A female Waiter of European appearance in a medical mask serves Latte coffee

 

Hygiena sa stala heslom dnešných dní. I keď si o víruse môžeme myslieť hocičo, bezpečnosť hostí musí byť pre nás na prvom mieste. Rovnako slovo „bezkontaktný“ má vraj dnes cenu zlata. Vývoj týmto smerom trvá už roky, koronavírus však tento trend veľmi urýchlil. Bezkontaktná recepcia, automatizovaná komunikácia s hosťami pri riešení požiadaviek a problémov a digitalizácia hotelových procesov sa dostávajú do popredia i v službách, ktoré boli vždy „kontaktným“ odvetvím.

 

Protective medcine mask,sanitizer,hand soap,coronavirus healthcare concept.Desinfection objects.

 

Najnovšie vydanie magazínu vám prinášame s vierou, že toto neľahké obdobie sa skončí, štát sa k občanom a podnikateľom neobráti chrbtom a HoReCa segment sa bude môcť nielen nadýchnuť, ale opäť normálne fungovať.

Z tém vyberáme:

  • Ako zariadiť hotel IV. - Konferenčné priestory
  • Aj hotelovou kúpeľňou sa môžete odlíšiť od konkurencie
  • Buď fit na cestách
  • Za zážitkami bez bariér
  • S komorníkem na sjezdovku
  • Ten šéfkuchař je žena!
  • Jak chutná Dubaj
  • Pokušenia z hotelovej izby

Nové číslo magazínu Top hotelierstvo/hotelnictví si môžete objednať tu.

Top Hotelierstvo jesen zima 2020 500x500 1

Pripravila: Alena Reháková
Foto: AdobeStock