Pre hotelierov či prevádzkovateľov gastro služieb nie je nič lepšie, ako spokojný a pravidelne sa vracajúci zákazník, ktorý dobré odporúčania prirodzene ďalej šíri medzi okruh svojich známych. Vytvorenie skvelého zákazníckeho zážitku je jedným z najdôležitejších a najefektívnejších spôsobov, ako môžete vašej reštaurácii či kaviarni pomôcť dosiahnuť úspech.

 

restauracie sluzby 1

 

My vám prinášame niekoľko tipov, ktoré sa umiestnili v prieskume spoločnosti skúmajúcej komfort a spätnú väzbu klientov v gastronómii na popredných priečkach.

Predstavte si, že ste svoj zákazník

Vojdite do svojej reštaurácie ako hosť. Pozrite sa, čo zákazník vidí, keď vstúpi, budete cítiť energiu, ktorú môže pocítiť aj váš klient. Ako zapôsobí vaša reštaurácia na prvý dojem, môže určiť, aký bude celkový zážitok z jej návštevy.

Dbajte na pozdrav a uvítanie klienta

Spôsob, akým personál pozdraví klientov je veľmi dôležitý. Utvára prvotný dojem, a klient si vytvára predstavu o tom, čo môže očakávať. Úsmev je veľmi dôležitou súčasťou pozdravu a je rozdielom medzi príjemným a zdvorilým pozdravom.

Spôsoby a etiketa stolovania

Samoobslužné stolovanie alebo fastfoody majú spôsoby obsluhy nastavené inak. Zákazník si vyberá stôl, prinesie príbor i jedlo a nápoj a umiestni si ho na stôl podľa svojho uváženia. Ak ste však štandardnou reštauráciou, je niekoľko faktov, na ktoré by obsluhujúci personál mal dbať:

  • jedlá a nápoje sa predkladajú sprava
  • použitý riad sa odoberá taktiež z pravej strany hosťa
  • taniere a poháre sa nosia v ľavej ruke, pravá slúži na manipuláciu
  • stôl a jeho prestretie musí byť pripravené predtým, ako hosť ku stolu zasadne
  • obsluha by mala vnímať a sledovať detaily na stole zákazníkov bez toho, aby si ich musel žiadať klient, napríklad doplnenie obrúskov, soli či korenia
  • pri podávaní jedla sa najskôr obslúžia ženy, potom najstarší muži a nakoniec deti
  • pri obsluhe by personál nemal vyrušiť hostí pri rozhovore alebo konzumácii, ak však táto potreba vznikne, mal by byť maximálne zdvorilý

 

restauracie sluzby 2

 

Nenechávajte hostí dlho čakať

Jeden z dôležitých atribútov, ktorý zákazník vníma pri poskytovaní služieb v reštaurácii, sú čakacie doby, do úvahy popri tom berie čakanie na voľné miesto, obsluhu, jedlo i platenie. Samozrejme, že čakanie je v reštaurácii súčasťou celého procesu, ale existuje limit, ktorý by nemal byť prekročený.

Buďte okamžitý pri riešení problémov

V prípade akéhokoľvek problému je dôležité jeho promptné riešenie. Či už ide o oneskorenú objednávku, zle pripravené jedlo, zabudnutú rezerváciu, problém treba čím skôr riešiť. Zákazník tak má pocit, že sa o neho staráte a záleží vám na ňom. Zľava z ceny, prípadne jedlo alebo drink či dezert zdarma je v určitých prípadoch správnym riešením.

Pravidelní klienti

Zákazníci, ktorí sa k vám pravidelne vracajú radi pocítia, že ich poznáte, oslovíte menom alebo si pamätáte ich obľúbené objednávky. Majú tak pocit, že sa vracajú „domov“, na svoje miesto.

Požiadajte o spätnú väzbu

Nie je nič, čo robí zákazníka šťastnejším a sebavedomejším v zákazníckom servise reštaurácie, ako reštaurácia, ktorá žiada o spätnú väzbu na svoje služby. Klientovi to dáva pocit, že na jeho názore záleží a ak bude čeliť akejkoľvek sťažnosti, bude riešená. Získané informácie vám tiež povedia o medzerách vo vašich službách, o ktorých by ste ani nemuseli vedieť, alebo naopak o tom, čím ste zákazníkov potešili. Zlepší sa tak zákaznícky servis reštaurácie i jej celkové zhodnotenie.

Pripravila: Petra Adamcová