03. 10. 2014

Pre slovenský turizmus je nemecký trh jeden z najkľúčovejších. Hostí z Nemecka sem už tradične chodieva veľa, zaujímajú sa o Vysoké Tatry, hlavné mesto, ale aj o objavovanie menej známych regiónov. Významná časť nemeckej klientely patrí medzi tzv. heritage travellers a rada si dopraje pobyt v historických hoteloch.

 

To bol aj dôvod, prečo združenie Historické Hotely Slovenska v medzinárodnom výberovom konaní podpísalo spoluprácu s jednou z najskúsenejších obchodno-marketingových agentúr – Terra Alegre. Operuje v celom nemecky hovoriacom trhu, čo využívajú napríklad aj jej ďalší klienti z hotelového biznisu Malty či Juhoafrickej republiky. „V zahraničí to bežne funguje tak, že rezort alebo sieť hotelov si najímajú agentúru, sídliacu v krajine kľúčového trhu. Má tam kontakty, pozná trh i jazyk, zvyklosti, priority potenciálnych hostí a zúčastňuje sa na tamojších veľtrhoch, výstavách a workshopoch, organizuje stretnutia s cestovnými agentúrami a tour operátormi," vysvetľuje marketingové zvyklosti prezident Historických hotelov Slovenska Dr. Ján Svoboda, „Na Slovensku sa zatiaľ takto nepracuje, pretože si to môže dovoliť len silná skupina hotelov. Nielenže naše združenie takou skupinou je, ale vlastne vzniklo s cieľom vzájomnej spolupráce a spoločného marketingu na zahraničných trhoch. Sme radi, že sme aj takýmto krokom mohli posunúť štandard práce v slovenskom cestovnom ruchu. Pritiahnuť sem nemeckých klientov bude totiž profitom nielen pre naše členské hotely, ale aj ďalšie subjekty. Úspešnosť spolupráce sa bude priebežne vyhodnocovať podľa návštevnosti web-stránky HHS a podľa záujmu tamojších cestovných agentúr a kancelárií.

 

hh

 

zdroj: Asociácie Historické hotely Slovenska

foto: Chateau Béla