28. 01. 2016

Hotelový priemysel zaznamenal v globálnom meradle sľubný vývoj, vďaka čomu sa v mnohých turistických regiónoch prejavil mierny optimizmus. Ten by mal pretrvávať aj v období nasledujúcich dvoch rokov, samozrejme, za predpokladu, že hotelieri budú vedieť správne zareagovať na novú vlnu trendov.

trendy hotely 001
Luxusné emócie
Podľa štúdie spoločnosti Deloitte (Hospitality 2015. Game changers or spectators?) sa v súčasnosti výrazne mení charakteristika klientely hotelového priemyslu. Obdobie po kríze totiž prináša na scénu cestovateľa, ktorý si je vedomý svojich hodnôt, ako aj hodnoty služieb, ktoré sa mu ponúkajú prostredníctvom hotelov a gastro zariadení.

Kým predtým sa hotelieri viac sústredili na samotný fyzický produkt, v súčasnosti sa citeľnejšie zameriavajú na to, aby dokázali garantovať stabilitu a jasný obraz svojej značky, transparentné ceny a aby – najmä v súvislosti s opätovným záujmom o luxusnejší segment – oslovili klientov rôznymi formami zážitkových pobytov či jedinečnou ponukou, vďaka ktorej sa odlíšia od zvyšku konkurencie. Luxusné siete a hotely budú vo väčšej miere závislé od majetnej klientely, ktorá je relatívne imúnna voči ekonomickým výkyvom a ktorá uprednostňuje „emocionálne ocenenie pred odmenou “. Hoci podľa expertov by sa nemali v takej miere spoliehať na príjmy z firemného sektora, keďže spoločnosti v súvislosti so škrtaním výdajov obmedzili aj obchodné cesty a nahradili ich výdobytkami virtuálnej komunikácie, napríklad konferenčnými hovormi na diaľku, spoločnosť PwC vo svojej štúdii o vývoji európskeho hotelového odvetvia (Room for Growth, marec 2015) predpovedá, že pobyty motivované pracovnými cestami vzrastú na území starého kontinentu asi o 6 %.

trendy hotely 002
text: AS s využitím podkladov spoločností Deloitte, EY a PwC
foto: 25hours Hotels


Mohlo by vás zaujímať
Trendy hotelového odvetvia II. časť
Trendy hotelového odvetvia III. časť
Trendy hotelového odvetvia IV. časť

Trendy hotelového odvetvia V. časť