Konečne nastal čas, kedy sa o životnom prostredí nehovorí len v súvislosti s rúbaním lesov, ale predovšetkým v súvislosti so správaním nás všetkých v každodennom živote. Svoju zodpovednosť si uvedomujú aj slovenské spoločnosti, pozadu nezostávajú ani hotely a reštaurácie. Zamýšľajú sa nad používaním ekologických materiálov, ale aj nad recykláciou. Dôležité sú v tomto smere aj očakávania zákazníkov.

 

zmenseno studena

 

 

Ako na sklo reagujú Európania?
Najnovšie výskumy potvrdili, že rastúci záujem o životné prostredie a zdravý životný štýl zvyšuje dôveru v sklo ako finálnu voľbu obalov pre potraviny a nápoje. 85% Európanov volí sklenené obaly kvôli udržateľnému a zdravému životnému štýlu. Pre hotelierov a majiteľov reštaurácií sú tieto údaje veľmi dôležité.

Výsledky celoeurópskeho nezávislého prieskumu, ktoré zverejnilo hnutie Friends of Glass v spolupráci s Európskou federáciou výrobcov obalového skla, ukázali, že sklo zažíva renesanciu. 85% Európanov odporučilo sklo svojim priateľom a rodine, čo je o 15% viac v porovnaní s prieskumom pred ôsmimi rokmi. 76% Európanov považuje sklo za obalový materiál najšetrnejší k životnému prostrediu a 73% si myslí, že sklo je najbezpečnejším obalovým materiálom na nápoje. V prieskume bolo oslovených takmer 18 000 európskych spotrebiteľov z 11 krajín.

 

zmensene Lahve Vetropack

 

 

Sklo bezpečne chráni hodnoty
"Sklo je na rozdiel od iných obalových materiálov inertné a nepriepustné. V praxi to znamená, že sklenený obal obmedzuje straty oxidu uhličitého, uchováva prirodzenú chuť a vitamíny v ňom naplnených potravín, nereaguje so svojím obsahom, chráni pred vplyvom svetla (tmavé farby skla, biele sklo s ochranou proti UV žiareniu), prezentuje jasne obsah a spoľahlivo zapadá aj do konceptu kultúry stolovania, " hovorí Regína Bělohoubková, tlačová hovorkyňa spoločnosti Vetropack Nemšová, ktorá je jediným výrobcom sklenených obalov na Slovensku.

 

Ale predovšetkým je sklo donekonečna 100% recyklovateľné. Preto nezaťažuje životné prostredie. Bez ohľadu na to, koľkokrát sa sklo recykluje, zostáva jeho kvalita nezmenená. Je chemicky stále, neuvoľňuje toxické látky, takže nepoškodzuje prírodu ani ľudské zdravie. To je to, čo návštevníci hotelov a reštaurácií požadujú a čo je tiež nový trend v biznise Horeca.