Pandémia zmenila a ovplyvnila životy nás všetkých. Zmenili sa vzorce a návyky správania v oblasti dochádzky do práce, trávenia voľného času, ale aj nakupovania a prípravy jedál. O tom, ako vníma zmenu práve nákupného správania ľudí na Slovensku počas a po pandémii sme sa rozprávali s majiteľom a prevádzkovateľom eshopu Foodland, Mgr. Cuong Nguyen Thanh.

 

foodland thajsko korea vietnam eshop jedla potraviny 2

 

Váš eshop Foodland sa zameriava na ponuku a distribúciu potravín a surovín z ázijských krajín. Okrem stálych klientov z radov reštaurácií a hotelov sa začali ázijské jedlá práve aj počas pandémie vo vyššej miere pripravovať aj v našich domácnostiach. Pocítili ste to?

Áno, tak ako iné online služby, predaj tovaru cez internet prudko vzrástol počas pandémie. Ľudia radi experimentovali s receptami na jedlá, ktoré im chutili, ktoré mali možnosť ochutnávať v reštauráciách ešte pred pandémiou: Počas lockdownu mali navyše čas sa viac venovať rodine aj záľube vo varení. Mnohí z našich klientov sú samotné gastro prevádzky, ktoré hľadali alternatívne riešenie pre svojich zákazníkov, aby im mohli ponúknuť cez donáškové služby jedlá, ktoré ľahšie uchovajú teplo a kvalitu počas doručovania. Možno povedať, že ázijské bistrá sú postihnuté pandémiou najmenej, práve vďaka charakteru ázijských jedál – sú rýchle, čerstvé a rozmanité.

Nešlo však len o zmenu objemu nákupov, ale aj o preferenciu určitých výrobkov a potravín, čomu by ste tento fakt pripísali?

Áno, myslím si že sa nákupné návyky u ľudí celkom zmenili. Konzumenti si zvykli na pohodu, ktorú poskytujú eshopy - atraktívne stránky, zaujímavé informácie, pohodlné spôsoby dopravy a platby. Majú čas preštudovať si ponuku, porovnávať vlastnosti potravín, nutričné, energetické hodnoty a ceny tovaru na internete. Klienti zistili, že sa dá dobre a bezpečne kúpiť potraviny pohodlne aj z domu. Samozrejme, každý z nás vie, že objem online nákupu vzrástol o niekoľko percent vďaka pandémii najmä v segmente zábavy, športu a aj v segmente zdraviu prospešných potravín. Pandémia je výstrahou pre nás všetkých, aby sme dbali viac o svoje zdravie a aj o životné prostredie.

 

foodland thajsko korea vietnam eshop jedla potraviny 3 foodland thajsko korea vietnam eshop jedla potraviny 1

 

O aké výrobky a suroviny bol najväčší záujem a ak sa dá povedať, pretrvala obľuba určitých produktov aj do obdobia po pandémii?

Pred aj počas pandémie zákazníci majú stále záujem o instantné polievky, najmä vietnamské Pho Bo, Thajské Tom yum , japonské miso a kórejské ramen, ale veľká zmena spočíva v tom, že už vyhľadávajú špeciálne produkty na prípravu konkrétneho jedla podľa receptu. Vo veľkej obľube stále sú ingredencie na čínsku ostro kyslú polievku, vietnamskú polievku Pho Bo, ingrediencie na suši, miso polievku a všetko čo súvisí s kórejskou a thajskou kuchyňou.

 

foodland thajsko korea vietnam eshop jedla potraviny 5

 

Podarilo sa vám prísť na trh aj s novinkami, o ktorých by sme mali vedieť?

Trh s potravinami sa stále vyvíja a nové produkty kvôli potrebám zákazníkov stále vznikajú. Okrem klasických produktov, ktoré existujú už dávno, máme komplex “zdravších” potravín, ako bezlepkové sójové, ustricové, vegetariánske hubové omáčky, miso pasty, bio udon, somen, ramen rezance… Ale najväčšia naša novinka je však samotná webová stránka. Podarilo sa nám konečne spustiť eshop s novým dizajnom a množstvom nových funkcií, ktoré pomáhajú zákazníkom lepšie sa orientovať a dozvedieť sa čo najviac o produktoch, ktoré potrebujú kúpiť.

 

foodland thajsko korea vietnam eshop jedla potraviny 4

 

Okrem eshopu máte pre klientov aj kamennú predajňu, kde tovar môžu vidieť a poradiť sa s vami pri nákupe.

Áno, v našej predajni máme pre klientov k dispozícii na jednom mieste veľkoobchod, maloobchod a eshop, a stále hľadáme a vyvíjame vhodnú formu prevádzky s týmito funkciami. Možno sa novému zákazníkovi spočiatku bude zdať pri prvej návšteve náročné zorientovať sa, ale určite u nás nájde potrebnú pomoc vo varení pri samotnom výbere požadovaných surovín, ale nájde aj napríklad vhodný čaj na lepší spánok alebo potraviny na redukciu nadváhy či cukrovku. Onedlho budeme mať zrekonštruovanú predajňu, kde sa zákazníci budú cítiť ešte pohodlnejšie. Osobný kontakt a priame poradenstvo je naša priorita, ktorou sa chceme presadiť na trhu proti konkurencii.

Viac informácií: www.foodland.sk