Sú hravé, prekvapujú kombináciami chutí i tvarov a sú vhodné aj pre celiatikov. Minios sú dôkazom toho, že aj obyčajné chrumky nemusia byť nudné. Čo by ste povedali na kombináciu jogurtu a lesnej jahody, alebo chrumky s príchuťou údenej šunky, či karob a kokos? Ak dostanú do rúk chrumky tvoriví mladí ľudia, výsledkom je množstvo nových kombinácií chutí, kreatívne balenie a zábava pre všetky vekové kategórie. Pod úspešné chrumky Minios sa podpisuje Miroslav Slamčík.

 

Minios_slovenské chrumky_jogurt a jahoda

 

Máte nejakú konkrétnu cieľovú skupinu kupujúcich?

Nie. Máme tak široké portfólio, že si snáď vyberie každý, od šesťmesačného dieťaťa až po 80-ročných seniorov. Teší nás každý predaný kus, ale budeme radi, keď si to budú kupovať ľudia, ktorí vedia, čo jedia.

Aké boli vaše začiatky?

Začínal som v skromných podmienkach s jedným obchodným zástupcom, no myslel som si, že s pribúdajúcimi zamestnancami to bude priama úmera tržieb a budem aj viac zarábať. Ale skúsenosť bola pravý opak. Na začiatku sme obišli snáď každú predajňu na Slovensku. Z toho sme vyselektovali 2700 predajní, myslel som si, že to je tá správna cesta – byť všade, ale ukázalo sa, že nie je. Zisk bol tak malý, že to nepokrylo veľakrát ani náklady na prepravu. Takže prišiel zlom, zvýšil som ceny a začal som triediť predajne, momentálne zásobujeme približne 400 predajní.

 

Minios_slovenské chrumky_karob

 

Čo vás najviac napĺňa na vašej práci v predaji chrumiek?

Mať na trhu vlastnú značku v tomto segmente je veľmi vzrušujúca a zaujímavá práca. V dnešnej dobe je problém vôbec niečo predať, nie to ešte budovať nejaký brand. Spája sa s tým neobmedzené množstvo možností ako šíriť dobré meno značky, čo ma na tom strašne baví. Večer v sprche si zmyslíte, čo by bolo vylepšiť, zmeniť a na druhý deň na tom už môžete pracovať.

 

Minios_slovenské chrumky_špenát

 

Čo považujete za najväčší úspech?

Hoci to znie šialene, ale po ôsmich rokoch sa ešte stále cítim ako na začiatku, len s tým rozdielom, že viem princíp know-how. Nie je deň, kedy by som sa niečo nové nenaučil, verte neverte, skúseností mám už na rozdávanie. Aby som teda odpovedal neselektujem úspechy, ale za úspech beriem to, že cez naše ruky prejde ročne asi 600-tisíc kusov.

V čom sú vaše chrumky výnimočné a originálne?

Rozdiely sa začínajú už vo výrobe, konkurencia totiž bežne uvádza „môže obsahovať“ zvyšky z produktu, ktorý vyrábali v predošlej zmene. Naša výroba čistí stroje medzi každou príchuťou, takže toto sa u nás stať nemôže. Pokračovať môžeme napríklad k obalom, ktorými sa vždy snažíme reagovať na aktuálnu situáciu. Možno ste si všimli, že niektoré postavičky na obaloch dostali rúška. Stále teda držíme kvalitu vyššie a pri tom pôsobíme hravo.

 

Minios_slovenské chrumky_jogurt

Minios_slovenské chrumky_Pohánka

 

Text: BK
Foto: Minios
Viac na: www.minios.sk