Byť nový na trhu cestovného ruchu má nesporne svoje plusy, ale aj mínusy. Môžete splynúť s podobnými zariadeniami. No v tom lepšom prípade dokážete vniesť nový vietor do plachiet a pričiniť sa o posun celého odvetvia novým smerom. Tu je 6 rád, ktorými sa dokážete priblížiť k úspechu.
1
Buďte inovatívni
Foto: Icehotel
Snažte sa vyplniť prázdne miesto na trhu. Ponúkajte iba také produkty, teda ubytovanie a zážitky, ktoré sú niečím výnimočné. Vaši hostia si vás zapamätajú ako jedinečnú značku na trhu cestovného ruchu a dobré správy sa o vás rýchlo rozšíria. Plus, B2B ponuky sa vám ponúkať prakticky samy.
2
Váš zákazník, váš plán
Foto: 123rf Stock photo
Zákazníci si nechcú kupovať iba ubytovanie. Je to komplexný dojem, ktorý sa uchová ako spomienka. Budú cestovať tam, kde s nimi zdieľajú spoločný svetonázor a rozumejú im. Ak ponúkate ubytovanie v blízkosti prírodného parku, je napríklad dobré vedieť poradiť im, ako sa dostanú čo najrýchlejšie späť, čo môžu v parku nájsť, prípadne im ponúknuť sprievodný materiál ako mapy či užitočné odkazy na web.
3
Nepreháňajte to s jedinečnosťou
Foto: Westin Rome
Ubytovať nikoho v izbe pripomínajúcej väzenskú celu alebo palác cisárovnej Sissi je nevšedné, no stačí to? Je tematicky riešená aj obsluha, menu, hudba? Snažte sa vyhnúť extravagancii, ktorá sa vymyká kontextu. Noc v čiernobielej izbe môže vyvolávať predstavu scény z nemého filmu, no pre väčšinu hostí bude takýto pobyt depresívny. Myslite aj na to, ako vplývajú interiéry na psychiku ubytovaných.
4
Neriskujte, ak nemusíte
Foto: Grand Hotel Wien
Rozhodnite sa, či v danom kontexte - lokalite či destinácii - bude lepšie osloviť zákazníka s novým konceptom, resp. so značkou, alebo rozšíriť a podporiť existujúci koncept. Chcú vaši zákazníci vysokú gastronómiu? Dokážete osloviť dostatočne veľké publikum? Hoci to nie je lákavé, jednoduché menu s niekoľkými chodmi vás môže vyjsť nielen lacnejšie, ale v konečnom dôsledku sa môže ukázať ako účinné riešenie. Nakoniec, je predsa len istejšie vstúpiť na trh po dlhšom zvážení. Risk sa samozrejme vyplatiť môže. Zváženie už necháme na vás.
5
Zadefinujte sa
Foto: FontSanta Hotel
Stanovte si konkrétny cieľ značky (napríklad ekologický hotel pre rodiny s deťmi) a na ňom vybuduje celú kultúrua filozofiu svojho hotela. Filozofia hotela je mimoriadne dôležitá. Nechcete sa stratiť v záplave konkurencie a musíte sa zároveň nejako vyvíjať. Ak si na začiatku nevybudujete filozofiu, môžete sa ľahko stať anonymným zariadením, akých na trhu neustále pribúda.
6
Hľaďte do budúcnosti
Foto: Abu Dhabi Hotel
Vytvorte si dlhodobý plán rozvoja hotela či hotelovej značky, vrátane biznis modelu a partnerstiev. Tým si zaistite stabilnú sieť, s ktorou dokážete rásť a rozvíjať koncept hotela aj v dlhodobom zámere. Ak vás postretne v budúcnosti nečakaná udalosť, spôsobená prírodnou katastrofou či vyššou mocou, môžete si byť istí, že jediné, čo v takej chvíli oceníte, bude práve sieť partnerstiev, ktoré ste nadviazali. Spojte sa preto s médiami, bankovými aj nebankovými inštitúciámi, občianskymi združeniami, architektmi a zostaňte v kontakte s každým solídnym spolupracovníkom. V správnej chvíli oceníte každú pomoc.