Okrem iného bude vidieť aj široké portfólio dizajnového tovaru pre segment ubytovania, stravovania a pohostinstva. Cieľom je podporiť kvalitu a efektivitu celého segmentu, a tým zaistiť udržateľný nárast počtu hostí v reštauračných zariadeniach a hoteloch aj záujem klientov cateringových spoločností.
Pre veľtrh Ambiente sa segment Horeca v poslednej dobe jednoznačne stáva čím ďalej dôležitejší. Pribúdajúca konkurencia na trhu vytvára potrebu hľadať nové nápady a inšpiráciu, ako svojich klientov osloviť a udržať ich záujem. Kľúčom k úspechu sú nepochybne dynamické a nevšedné inovácie. Okrem štandardného sortimentu tanierov, príborov a váz tak veľtrh ponúkne aj riady na bankety a rauty, ale takisto aj menšie kúsky nábytku. Produktové rady sú v kompletnom cenovom rozsahu – od lifestylového tovaru cez prémiové produkty až po päťhviezdičkový luxus.
Jednoduchá filozofia
Veľtrh každoročne prezentuje aj trendy v odvetví pre nadchádzajúcu sezónu. Už tradične prehliadku pripravili odborníci zo štúdia bora.herke.palmisano. Tí sa zamerali na významné vplyvy v dizajne, umení, architektúre, móde i životnom štýle a pre prehliadku vyberali produkty vystavovateľov veľtrhu Ambiente. V roku 2018 sa prehliadka trendov bude riadiť mottom „Fusion, Link and Connection“ a ponúkne hneď štyri štylizované scenáre. Poďme si ich teda spoločne priblížiť.
4 prístupy, 4 metódy
Motto je podľa slov Annetty Palmisano, známej trendhunterky z Trend Bureau štúdia bora.herke.palmisano, vyjadrením toho, že všetky štyri témy majú podobné aspekty. Štyri témy, premietnuté do scenárov veľtrhy predstavujú trendy pre rok 2018. Pre každú z tém boli vytvorené pomenovania, združujúce metódu a prístup.
Striedme obnovy
Sú spojením vyváženého výberu medzi nadčasovým dizajnom a novými možnosťami súčastnosti. Striedmosť je charakterizovaná uvoľneným, ležérnym výberom, čistými líniami a prírodnými materiálmi, z ktorých vynikajú drevo, trstiny, kameň. Farebnú reprezentáciu tvoria svetlé neutrály typické pre organické tkaniny z bavlny a ľanu.
Pestré zámery
Dynamickejší a odvážnejší prístup sprítomňuje téma Pestré zámery, plná výrazných pigmentov, odvážnych vzorov a preskupovaním materiálov a štruktúr. V rámci zámeru je ústrednou snaha o využitie všetkých zdrojov, preto sa uplatňujú repasované a recyklované prvky spoločne s upcyclingovým prístupom, využívajúcim každý kus v ďalšej podobe, zachovávajúc tým uzavretý cyklus životnosti, ozvláštnený geomtriou tvarov a vzorov.
Súčasné technológie, umožňujúce výrobu prostredníctvom 3D tlačiarní sa posúvajú od chladných a strohých foriem k organickejším a vábivejším návrhom, ktoré potešia všetky zmysly. Potlače sú v rámci tejto témy prepracované a materiály výnimočne tenké s odolnou povrchovou úpravou.
Opulentné narácie
Brokáty, embosovaná koža, reliéfne výrezy. Marocký dekoratívny štýl a orientálne prvky sa stretávajú v téme Opulentné narácie, vyjadrujúcej pozemský luxus so všetkou svojou nádherou a dôslednosťou v každom detaile. Ekcentrickú paletu popri zlatých odtieňoch dopĺňajú historicky vzácne pigmenty bordovej, purpurovej a modrej.
Pokračovanie v tradícii
Navyše v roku 2018 prebehne – už druhýkrát – exkluzívne spoločenské stretnutie výrobcov, projektantov, investorov a konzultantov v segmente HoReCa. Pre účastníkov veľtrhu, ktorí sem prichádzajú so spoločným cieľom posunúť svoje Horeca projekty na vyššiu a inšpiratívnu úroveň, predstavuje jedinečnú príležitosť zdieľať skúsenosti aj pohľad na vec.
Viac informácií nájdete na webových stránkach veľtrhu Ambiente 2018.