28. 01. 2016

Hotelový priemysel zaznamenal v globálnom meradle sľubný vývoj, vďaka čomu sa v mnohých turistických regiónoch prejavil mierny optimizmus. Ten by mal pretrvávať aj v období nasledujúcich dvoch rokov, samozrejme, za predpokladu, že hotelieri budú vedieť správne zareagovať na novú vlnu trendov.

trendy 4 001
Aj hotely sa virtuálne socializujú

Virtuálny svet zasahuje všetky odvetvia priemyslu, hotelierstvo nevynímajúc, preto je v dnešnej dobe nesmierne dôležité držať krok aj s informačnými technológiami a ďalšími trendmi, ktoré s tým súvisia. Online sféra zohráva čoraz dôležitejšiu rolu už v samotnom rozhodovacom procese, keď si klient vyberá spomedzi stoviek až tisícok rozličných možností. Žiadny hotel sa teda nezaobíde bez toho, aby bol dostupný na internete, či dokonca prostredníctvom smartphonu. Webstránky optimalizované pre mobilné zariadenie a mobilné aplikácie sú priam nevyhnutnosťou. Napríklad, keď sieť Marriot spustila mobilnú verziu svojej webstránky, zaznamenala za prvých sto dní nárast zisku o viac ako jeden milión amerických dolárov. Mobilné aplikácie napr. umožňujú vytvárať interaktívne mapy, integrovať GPS navigáciu, odmeňovacie programy pre tých, ktorí si pobyty rezervujú prostredníctvom smartphonu, automatické potvrdzovacie alebo iné oznamovacie správy, pomocou ktorých je hotel so svojimi klientmi v úzkom kontakte ešte pred príjazdom.
trendy 4 002
Vďaka sociálnym sieťam sa zasa hotelový trh stáva transparentnejším a môže prevádzkarovi nastaviť zrkadlo, či v očiach zákazníkov skutočne jestvuje súlad medzi jeho vlastnou prezentáciou a skutočným stavom služieb a starostlivosti o hostí. Záujemcom o ubytovanie zároveň ponúka možnosť porovnať si ceny v jednotlivých hoteloch.

Airbnb silnie
Internet stiera hranice nielen medzi štátmi, ale aj medzi kontinentmi. Silnejúce portály, ako sú TripAdvisor, Booking (na ktorej sa každý deň rezervuje viac než 850 tisíc nocí) či Airbnb alebo ich alternatívy v reštauračnom biznise, ako Eatwith a BookaLokal, umožňujú ľuďom vyhľadávať, selektovať a hodnotiť hotely a gastro prevádzky prakticky v každej krajine, alebo objednávať pobyty súčasne s letenkami. Predstavujú pre hotelierov veľkú výzvu a zároveň príležitosť získať priamu spätnú väzbu od klientov z celého sveta. Internet vychováva novú generáciu cestovateľov, ktorí majú ešte pred príchodom do danej destinácie, resp. hotela množstvo informácií nielen o samotnom zariadení, ale aj o danej lokalite. Proces rezervácie sa pomocou internetu tiež značne zjednodušil a čoraz menej ľudí „bookuje“ ubytovanie prostredníctvom cestovnej kancelárie, ale radšej s pomocou spomenutých portálov či priamo na stránke hotela. Hotelový priemysel však v nasledujúcich rokoch čaká zavádzanie úplne nových prevratných technológií. Veľkú budúcnosť predpovedajú napr. mikrolokalizačnej technológii iBeacons od firmy Apple, ktorá sa uplatňuje v indoorovom prostredí a môže fungovať ako prostriedok priamej komunikácie s klientom. Keď sa teda priblížite k miestu alebo objektu vybavenému technológiu iBeacon, napr. k výkladu, zariadenie so systémom iOS upozorní aplikácie a vy získate presné a aktuálne informácie, napr. o zľave, špeciálnom programe alebo iných výhodách.

text: AS s využitím podkladov spoločností Deloitte, EY a PwC
foto: Vertigo Hotel, Adelphi Hotel

Mohlo by vás zaujímať
Trendy hotelového odvetvia I. časť
Trendy hotelového odvetvia II. časť

Trendy hotelového odvetvia III. časť

Trendy hotelového odvetvia V. časť