28. 01. 2016

Hotelový priemysel zaznamenal v globálnom meradle sľubný vývoj, vďaka čomu sa v mnohých turistických regiónoch prejavil mierny optimizmus. Ten by mal pretrvávať aj v období nasledujúcich dvoch rokov, samozrejme, za predpokladu, že hotelieri budú vedieť správne zareagovať na novú vlnu trendov.

trendy 003
Cena za vernosť
V hotelovom segmente sa sľubne rozvíja aj cenovo dostupný stredný trh. Priamo to súvisí hlavne so silnejúcou strednou triedou v niektorých krajinách, najmä v Číne či Indii, kde veľmi rýchlo rastie podiel hrubého domáceho produktu na osobu, a teda aj disponibilný príjem jednotlivcov. Indická vláda, ktorá dohliada na populáciu 1,2 miliardy ľudí, napríklad v súvislosti s tým zaznamenala obrovský nedostatok ubytovacích kapacít, predovšetkým v oblasti ponuky určenej práve pre strednú triedu.

Samozrejme, to neznamená, že by sa pozornosť definitívne obrátila iba v prospech tohto segmentu. Jeho podiel na tvorbe hrubého národného produktu v turistickom ruchu celosvetovo vzrastie asi o päť percent. Nezriedka sa koncentruje v prvom rade na domácu klientelu a, naopak, živí skôr domácich poskytovateľov služieb než medzinárodné siete. „Práve domáci klient je pre množstvo najväčších trhov kľúčovým hnacím motorom udržateľného hotelierstva,“ cituje Deloitte vo svojej analýze Jeana Claude Baumgartena, prezidenta a výkonného riaditeľa World Travel & Tourism Council. V súvislosti s tým už viaceré nadnárodné hotelové siete rozšírili svoj program ponuky tak, aby dokázali osloviť nielen obchodných cestujúcich a zahraničnú dobre situovanú klientelu, ale aj domácu populáciu, predovšetkým v Číne a Indii.

Na druhej strane, v oblasti hotelov zameraných na ľudí s najnižším a stredným príjmom, bude čoraz ťažšie odlíšiť sa od konkurencie, pričom mnohí hotelieri budú bojovať s tzv. „cenovou promiskuitou“. Experti preto odporúčajú, aby sa prevádzkari sústredili na jasné komunikovanie svojich služieb a na optimálne vyváženie pomeru ceny a celkového zážitku, podporených systémom vernostných programov.


text :AS s využitím podkladov spoločností Deloitte, EY a PwC
foto: Reisenthel

Mohlo by vás zaujímať
Trendy hotelového odvetvia I. časť
Trendy hotelového odvetvia II. časť

Trendy hotelového odvetvia IV. časť

Trendy hotelového odvetvia V. časť